Δευτέρα 9 Μαΐου 2022

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ

Στο πλαίσιο του Erasmus+ KA2 που υλοποίησε το σχολείο μας δεκατρείς (13) μαθητές επισκέφθηκαν για μία βδομάδα το Port de Bouc, μια μεσογειακή πόλη 17.000 κατοίκων στο διαμέρισμα Bouches-du-Rhône της νότιας Γαλλίας.
Το σχολείο που υποδέχθηκε την αποστολή μας ήταν το δημόσιο σχολείο Lycee Regional Charles Mongrand. Η φιλοξενία των μαθητών και των καθηγητών του ήταν ξεχωριστή και θα μας μείνει αξέχαστη.

Συνοδοί των μαθητών ήταν η κα Έφη Σαπουντζή, η κα Ζωή Καραγώγου, η κα Παρασκευή Λαζαριώτου, η κα Τίνα Μπεγγλή και η κα Μαριέττα Τζιβάνη.

Δευτέρα 02-05-22

Αναχωρήσαμε από το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και μέσω Αθηνών προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο της Μασσαλίας από όπου μας παρέλαβαν οι καθηγητές του Charles Mongrand ο κ.Bages Roland, η κα Cathetine Chelihi, η κα Sarah Depuis, η κα Sejil Habiba και η κα Veray Catherine. Στην συνέχεια με λεωφορείο φθάσαμε στο Port de Bouc και καταλύσαμε στο παραθαλάσσιο ξενοδοχείο Hotel B & B Martigues.

αναχώρηση από το αεροδρόμιο "Μακεδονία"

άφιξη στο Port de Bouc

Τρίτη 03-05-22

Επισκεφθήκαμε, για πρώτη φορά, το Charles Mongrand όπου μας υποδέχθηκε ο Διευθυντής του κ.Jennat Alban. Στην συνέχεια μας υποδέχθηκε στο δημαρχείο του Port de Bouc ο Δήμαρχος της πόλης κ.Laurent Belsola

Ακολούθησε περιήγηση στην πόλη, στα αξιοθέατα της οποίας μας ξενάγησαν οι Γάλλοι μαθητές και οι καθηγητές. Ήταν μαζί μας και ο κ.Μανόλης Ζούμης, ένας Έλληνας κάτοικος του Port de Bouc, η γνωριμία με τον οποίο μας τίμησε ιδιαίτερα.

Οι δραστηριότητες της ημέρα έκλεισαν με επίσκεψη στην πόλη Carry le Rouet, ένα όμορφο καλοκαιρινό θέρετρο της περιοχής και με μια κρουαζιέρα στις κοντινές παραλίες.

ο Διευθυντής του σχολείου κ. Jennat Alban

Δήμαρχος της πόλης κ. Laurent Belsola

περιήγηση στο Port de Bouc με τον κ. Μανόλη Ζούμη

Carry le Rouet κρουαζιέρα

Τετάρτη 04-05-22

Γνωρίσαμε την Μασσαλία και την ιστορία της, η οποία απέχει λιγότερο από πενήντα (50) χιλιομέτρα από το Port de Bouc. Είναι η σημαντικότερη Γαλλική πόλη-λιμάνι της Κυανής Ακτής και ιδρύθηκε περίπου το 600 π.Χ. από Έλληνες Φωκαείς.

Οι Γάλλοι εκπαιδευτικοί είχαν οργανώσει έναν βιωματικό τρόπο για την περιήγησή μας, το παιχνίδι της "Αναζήτησης του χαμένου θησαυρού".

"Αναζήτηση του χαμένου θησαυρού"

Μασσαλία

Πέμπτη 05-05-22

Περιήγηση στην πόλη Αιξ-αν-Προβάνς (Aix en Provence). Μας  εντυπωσίασε η παλιά πόλη και τα περίτεχνα σιντριβάνια που κοσμούσαν τις πλατείες.

το Hotel de Ville είναι το Δημαρχείο που χτίστηκε το 1656

ο Καθεδρικός Ναός του Σωτήρα

Παρασκευή 06-05-22

Από το πρωί ως αργά το βράδυ παραμείναμε στο σχολείο. Από το πρωί ως αργά το βράδυ παραμείναμε στο σχολείο.  Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε τρία βιωματικά εργαστήρια, μαγειρικής, ραπτικής και εκμάθησης Γαλλικών.

Οι μαθητές μας παρουσίασαν στους Γάλλους συμμαθητές τους την αμερικανο-καναδική ταινία «Γάμος αλά ελληνικά» (My Big Fat Greek Wedding). Η ταινία είναι μια κωμωδία γεμάτη άρωμα Ελλάδας.

Επίσης τα παιδιά συμμετείχαν σε αθλοπαιδιές.

Η κα Σαπουντζή παρουσίασε στους Γάλλους εκπαιδευτικούς και μαθητές τις δράσεις μας στο πρόγραμμα Convoi-77, που αφορούσε στη ζωή και στην μοίρα Εβραίων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι μετοίκισαν σε πόλεις της Γαλλίας.

Το απόγευμα, ακολούθησε επίδειξη μόδας από το σχολείο υποδοχής, με δημιουργίες του εργαστηρίου ραπτικής.

Μας δόθηκαν αναμνηστικά δώρα και ημέρα έκλεισε με αποχαιρετιστήρια εκδήλωση , παρουσία του διευθυντή του σχολείου, κ.Jennat Alban, του δημάρχου, κ.Laurant Belsola, και μελών της ελληνικής κοινότητας.

Σάββατο 07-05-22

Το πρωί του Σαββάτου, μεταβήκαμε με τραίνο στη Μασσαλία. Περιηγηθήκαμε στο εμπορικό κέντρο της πόλης και επισκέφτηκε την Notre-Dame de la Garde που αποτελεί το «κόσμημα» της πόλης. Στους ντόπιους ο Ναός αυτός είναι γνωστός με το όνομα «la Bonne Mère», που στα Γαλλικά σημαίνει «η Καλή Μητέρα».

Το απόγευμα παραβρεθήκαμε σε εκδήλωση της Ελληνοκυπριακής Κοινότητας. Εκεί είχαμε την τιμή να γνωρίσουμε τον Κύπριο Πρόξενο στη Μασσαλία, κ. Άλκη Βοσκαρίδη

Κυριακή 08-05-22

Παραστήκαμε στη Θεία Λειτουργία της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας στον Ιερό Ναό της Αγίας Αικατερίνης του Port de Bouc και παρακολουθήσαμε την παρέλαση που γίνεται στο Port de Bouc στις 8 Μαΐου, προς τιμή της λήξης του Β' Παγκόσμιου Πολέμου.

Το μεσημέρι γευματίσαμε με καθηγητές του σχολείου υποδοχής.

Το τελευταίο απόγευμα στο Port de Bouc , μείναμε στο ξενοδοχείο, κάνοντας μια αποτίμηση των δραστηριοτήτων μας στην περιοχή της Μασσαλίας και των εντυπώσεων που αποκομίσαμε.

Δευτέρα 09-05-22

Έφτασε η ημέρα της επιστροφής….  Επισκεφθήκαμε για τελευταία φορά το Lycee Mongrand. Aποχαιρετισμός….

Επιστρέψαμε στην Θεσσαλονίκη γεμάτοι με εμπειρίες!!!

άρθρο για την επίσκεψη μας στον τοπικό τύπο