Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024

ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΤΩΝ ΓΑΛΛΙΔΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΤΟΥ PORT DE BOUC ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ Β-ΥΓ-1 ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

άρθρο της κας Σοφίας Στόλη

Την Πέμπτη 28-03-24 οι Γαλλίδες μαθήτριες Camarazza Elora, Ergas Loane, Guillaume Lilou, Jaouen Maettitia, Llovet Lea και Plazas Noelie του Lycée professionnel Charles Mongrand του Port De Bouc της Μασσαλίας με την καθηγήτριά τους κα Thronion Nathalie επισκέφτηκαν το τμήμα Β-ΥΓ-1 του σχολείου μας για να παρακολουθήσουν το μάθημα των Αγγλικών του Τομέα Υγείας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Β-ΥΓ-1 υποδέχθηκαν τις Γαλλίδες «συμμαθήτριές τους», μιας και αυτές όπως μας πληροφόρησαν έχουν επιλέξει τον αντίστοιχο Τομέα Υγείας στο σχολείο τους, με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό. Το αρχικό άγχος και η συστολή τους κάμφθηκαν στα πρώτα λεπτά!

Ακόμα και οι πιο ντροπαλοί πήραν γρήγορα τον λόγο και ακολούθησε ένα «παιχνίδι διάδρασης», αποδεικνύοντας περίτρανα τον μαγικό ρόλο της γλώσσας ως φορέα επικοινωνίας και διάδοσης ιδεών ανάμεσα σε διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς.

Στα λίγα λεπτά που μεσολάβησαν μέχρι οι Γαλλίδες να μπουν στην τάξη μας, οι δικοί μας μαθητές και μαθήτριές είχαν ετοιμάσει στον διαδραστικό πίνακα ένα αυτοσχέδιο καλωσόρισμα με λέξεις και ζωγραφιές.

Αφού συστηθήκαμε, κάναμε μια εισαγωγή για τον ρόλο και την αναγκαιότητα των Αγγλικών του Τομέα και παρουσιάσαμε το σχολικό μας βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή, κάνοντας παράλληλα ένα σχέδιο μαθήματος, δείχνοντας δηλαδή πρακτικά τι κάνουμε σε ένα τυπικό μάθημα Αγγλικών. Μέσα από ένα role playing, δύο μαθήτριές μας υποδύθηκαν έναν ασθενή που δεν ανέπνεε και έναν διασώστη, και έδωσαν στις φιλοξενούμενές μας οδηγίες για το πώς αντιμετωπίζουμε ένα έκτακτο περιστατικό στα Αγγλικά!

Στα τελευταία λεπτά της διδακτικής μας ώρας ζητήσαμε από τις Γαλλίδες πληροφορίες για το δικό τους μάθημα Αγγλικών και προς μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε ότι στο δικό τους σχολείο δεν υπάρχει αντίστοιχο μάθημα, αλλά διδάσκονται μόνο Γενικά Αγγλικά (κάτι σαν τα δικά μας Αγγλικά Γενικής Παιδείας)!

Τέλος, αυτό που ανακάλυψαν οι Γαλλίδες μαθήτριες μαζί μας είναι το γεγονός ότι η μεγάλη ομοιότητα των ιατρικών όρων ανάμεσα στα Αγγλικά και τα Γαλλικά οφείλεται στο γεγονός ότι η πλειοψηφία τους προέρχεται από τα Ελληνικά!

Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι γιατί θεωρούμε ότι η παραπάνω δράση στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία. Και οι δύο πλευρές έζησαν μια πολύ όμορφη και εποικοδομητική εμπειρία.

Ελπίζουμε να μας δοθεί η δυνατότητα να την επαναλάβουμε και στο μέλλον διευρύνοντας τις δυνατότητες που μας προσφέρει η αδελφοποίηση των σχολείων μας!