Τετάρτη 1 Ιουνίου 2022

ΔΕΚΑΕΞΙ (16) ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ 2ου ΕΠΑΛ ΕΥΟΣΜΟΥ


Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτοαξιολόγησης του σχολείου μας, για το σχολικό έτος 2021 – 2022 πραγματοποιήθηκαν δεκαέξι (16) επιμορφωτικές συναντήσεις, δράσεις και ενημερώσεις, τις οποίες παρακολούθησαν τόσο εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου όσο και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και γονείς που εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Τα θέματα των επιμορφωτικών συναντήσεων, δράσεων και ενημερώσεων αφορούσαν: 

α. στην ευαισθητοποίηση όλης της σχολικής κοινότητας στα θέματα εθελοντισμού και προσφοράς στον συνάνθρωπο σε συνδυασμό με την εξέλιξη της ιατρικής επιστήμης και της τεχνολογίας.

β. στην ποιοτική εφαρμογή των προγραμμάτων Erasmus.

γ. στην πρόοδο των εφήβων μαθητών και τρόπους διαχείρισης κρίσεων και ιδιάζουσων συμπεριφορών αυτών.

δ. στη διαχείριση των μαθησιακών αναγκών των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

ε. στη χρήση της τεχνολογίας, όπως αυτή του ψηφιακού βιβλίου, σε όλα τα αντικείμενα διδασκαλίας, τόσο των ειδικοτήτων όσο και της γενικής παιδείας.

στ. στις πανελλαδικές εξετάσεις

Ειδικότερα οι 16 επιμορφωτικές δράσεις ήταν:

α. Συναντήσεις και δράσεις που αφορούν την ευαισθητοποίηση στα θέματα εθελοντισμού και προσφοράς στον συνάνθρωπο σε συνδυασμό με την εξέλιξη της ιατρικής επιστήμης και της τεχνολογίας.

Δράση 1η: (Φεβρουάριος 2022): Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ψηφιακών Δεξιοτήτων (DT&S) - Cisco προκειμένου να γίνει παρουσίαση των υπηρεσιών τηλεϊατρικής. Την επίσκεψη πραγματοποίησαν μόνο εκπαιδευτικοί του σχολείου εξαιτίας των υγειονομικών πρωτοκόλλων και έγινε εκτός λειτουργίας του σχολείου.

Δράση 2η: (Φεβρουάριος & Μάρτιος 2022): Εκπαίδευση των μαθητών των Τμημάτων Νοσηλευτικής στη χρήση του εξοπλισμού τηλεϊατρικής της εταιρείας Vidavo προκειμένου να μπορούν να προσφέρουν Πρώτες Βοήθειες σε ανθρώπους που χρειάζονται άμεση βοήθεια. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Νοσηλευτικής του ΕΚ Ευόσμου και είχε διάρκεια 4 δίωρες συναντήσεις για κάθε Τμήμα στα πλαίσια του Εργαστηριακού Μαθήματος της Νοσηλευτικής Γ’ Τάξης.

Δράση 3η: (18/03/2022): Επιμορφωτική συνάντηση για την «Πρόληψη και αντιμετώπιση των Αγγειακών Εγκεφαλικών Επεισοδίων», την οποία παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς.

Δράση 4η: (Απρίλιος 2022): Πραγματοποιήθηκε ενημέρωση των μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου για το ιδεώδες της αιμοδοσίας από Επισκέπτριες Υγείας του Κέντρου Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ με στόχο να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα της αιμοδοσίας. Στους μαθητές δόθηκαν φυλλάδια με πληροφορίες αναφορικά με την αξία της αιμοδοσίας, με στόχο να ενημερωθούν έτσι και οι γονείς τους.

Δράση 5η: (14/05/2022): Πραγματοποιήθηκε αιμοδοσία για την Τράπεζα Αίματος του σχολείου. Η δράση έλαβε χώρα στο Εργαστήριο Νοσηλευτικής του ΕΚ Ευόσμου. Συμμετείχαν περισσότεροι από 50 εθελοντές, κρίθηκαν κατάλληλοι για αιμοληψία 22 μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς.

Δράση 6η: (09/05/2022): Παρακολούθηση ειδικού διαδικτυακού σεμιναρίου (https://www.youtube.com/watch?v=EcSvNqv8em4) που διοργανώθηκε από τον οργανισμό KIDS SAVE LIVES για τη χρήση του απινιδωτή. Το σεμινάριο παρακολούθησαν περισσότεροι από 30 μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς. Ακολούθησε συζήτηση με όλους τους συμμετέχοντες αμέσως μετά το τέλος του σεμιναρίου. Όλοι οι συμμετέχοντες έλαβαν βεβαίωση παρακολούθησης, αφού απάντησαν σωστά σε ερωτηματολόγιο αξιολόγησης σχετικά με το περιεχόμενο του σεμιναρίου.

Δράση 7η: (10/05/2022): Συνάντηση ανατροφοδότησης σχετικά με το περιεχόμενο του διαδικτυακού σεμιναρίου για τη χρήση απινιδωτή. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως μέσω της πλατφόρμας Webex και συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές που έλαβαν μέρος στο σεμινάριο.

β. Επιμορφώσεις που αφορούν στην πρόοδο των εφήβων μαθητών και στους τρόπους διαχείρισης κρίσεων και ιδιάζουσων συμπεριφορών αυτών.


Δράση 1η : (25/2/22, 11:30 - 14:00 μ.μ.): Διαδικτυακή συμμετοχή στην επιμόρφωση για τη διαχείριση και πρόληψη κρίσεων των εφήβων. Εισηγητές: 1. Α. Λάππας - ψυχίατρος παιδιών, εφήβων και οικογενειών, με ειδίκευση στην παιδοψυχιατρική, 2. ΧΡ. Δεληγιάννη, ομότιμη καθηγήτρια της Νομικής σχολής του ΑΠΘ. Υπεύθυνη δράσης: Π. Λαζαριώτου, Φιλόλογος. Θέμα επιμόρφωσης: Παραβατικές συμπεριφορές εφήβων. Μορφές εκφοβισμού. Αντιδράσεις εφήβων. Πρόληψη και αντιμετώπιση κρίσεων που προκύπτουν μεταξύ εφήβων στο σχολείο αλλά και ο αντίκτυπος αυτών στην προσωπικότητά τους και στις κοινωνικές τους σχέσεις. Συμμετείχαν: 20 εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Δράση 2η : (4/3/22, 12:30 - 14:30 μ.μ.): Επιμόρφωση στη διαχείριση κρίσεων παρεκκλίνουσων συμπεριφορών των εφήβων. Εισηγήτρια: Σ. Κυπριανίδου, του φορέα Αντιγόνη. Υπεύθυνη δράσης: Π. Λαζαριώτου, Φιλόλογος. Θέμα: Συζήτηση και προτάσεις - παραδείγματα για την αντιμετώπιση παρεκκλίνουσων συμπεριφορών των εφήβων μαθητών του σχολείου. Συμμετείχαν: 25 εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Δράση 3η: (11/4/22, 18:00 - 19:30 μ.μ.): Επιμόρφωση στο φαινόμενο: Αυτοτραυματικές συμπεριφορές εφήβων εκπαιδευτικών και γονέων. Εισηγήτρια: Κ. Μπέλτση, ψυχολόγος ΜΝΑΕ. Υπεύθυνη δράσης: Π. Λαζαριώτου, φιλόλογος. Θέμα: Τι ορίζουμε αυτοτραυματικές συμπεριφορές εφήβων. Τα αίτια που τις προκαλούν και οι συνέπειες που επιφέρουν. Οι τρόποι διαχείρισης και αντιμετώπισης τέτοιων συμπεριφορών από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Συμμετείχαν: 32 εκπαιδευτικοί και γονείς.

γ. Επιμόρφωση – ενημέρωση για την υλοποίηση προγραμμάτων Erasmus.

Δράση: (28/2/22, 19:00 - 20:00 μ.μ.): Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για τα προγράμματα Erasmus. Εισηγητές: 1. Ι. Βιόπουλος - διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ Ευόσμου, 2. Ι. Μερσίνη - υποδιευθύντρια του σχολείου, 3. Κ. Αναγνώστου. Υπεύθυνος δράσης: Ι. Βιόπουλος, διευθυντής του σχολείου. Θέμα επιμόρφωσης: Υποβολή αίτησης προγραμμάτων Erasmus με διαπίστευση. Σκοπός και στόχοι: Η συμμετοχή της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας στα παραπάνω προγράμματα. Συμμετείχαν: 34 εκπαιδευτικοί του σχολείου. Κάντε click εδώ

δ. Διαχείριση των μαθησιακών αναγκών των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Δράση: (28-03-22, 18:30 – 20:00 μ.μ.). Διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου μας με θέμα Διαχείριση άγχους εξετάσεων – Μαθησιακές δυσκολίες. Προφορική εξέταση μαθητών. Η εκδήλωση οργανώθηκε από τις εκπαιδευτικούς κα Καραγώγου Ζωή & κα Λιάκα Γεωργία Τα θέματα που παρουσιάστηκαν ήταν:

"Μαθησιακές δυσκολίες" με εισηγήτρια την κα Μπέλτση Κωνσταντίνα, Ψυχολόγο ΜΝΑΕ.

"Προφορική εξέταση μαθητών" με εισηγήτρια την κα Καραγώγου Ζωή, Φιλόλογο

"Διαχείριση άγχους εξετάσεων" με εισηγήτρια την κα Μπέλτση Κωνσταντίνα, Ψυχολόγο ΜΝΑΕ

Συμμετείχαν 31 γονείς.

ε. Επιμόρφωση στη δημιουργία και χρήση του ψηφιακού βιβλίου, σε όλα τα αντικείμενα διδασκαλίας, τόσο των ειδικοτήτων όσο και της γενικής παιδείας.

Δράση: (10/3/22, 19:00 - 20:30 μ.μ.): Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη δημιουργία ψηφιακού βιβλίου. Εισηγητές: 1. Ε. Ναθαναηλίδης - υποδιευθυντής του σχολείου, 2. Δ. Μπιζένης - Γραφικών Τεχνών - Υπεύθυνος τομέα ΕΚ Ευόσμου. Υπεύθυνος δράσης: Ε. Ναθαναηλίδης. Θέμα επιμόρφωσης: Το ηλεκτρονικό βιβλίο / e-book στην εκπαίδευση. Πώς φτιάχνουμε ένα ψηφιακό βιβλίο, στο οποίο μπορούμε να συμπεριλάβουμε τόσο κείμενα όσο και οπτικοακουστικό υλικό. Συμμετείχαν: 28 εκπαιδευτικοί.

στ. Ενημέρωση μαθητών και γονέων για θέματα που αφορούν τις Πανελλαδικές

Ενημέρωση 1η: (18/05/22, 17:00 – 18:00 μ.μ.). Διαδικτυακή εκδήλωση (https://www.hua.gr/index.php/el/2011-08-02-11-25-06/71-frontpage/1634-2022-05-12-12-14-55d) του Γραφείου Διασύνδεσης Σπουδών και Σταδιοδρομίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εφαρμοσμένη Διαιτολογία – Διατροφή. Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση των μαθητών/τριών για τη διατροφή τους κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών / απολυτηρίων εξετάσεων.
Ομιλήτρια: Δρ. Ειρήνη Μπαθρέλλου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής.

Ενημέρωση 2η: (30/05/22, 14:00 μ.μ.). Διαδικτυακή Ενημέρωση (site της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας στο σύνδεσμο: https://www.webtv.kmaked.eu.) για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022 υποψηφίων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Πλαίσιο και διαδικασίες προφορικής εξέτασης, η οποία διοργανώθηκε από το 1ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το 1ο και 2ο ΚΕΔΑΣΥ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Σκοπός της τηλεσυνάντησης ήταν η ενημέρωση των ενδιαφερόμενων υποψηφίων και των γονέων τους για τον τρόπο και τη διαδικασία εξέτασης στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των Ατόμων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Στην εκδήλωση συμμετείχαν διαδικτυακά οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και οι προϊστάμενοι των ΚΕΔΑΣΥ περιοχής ευθύνης του 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας.

Ενημέρωση 3η: (07/06/22, 18.30-20.00 μ.μ). Εισαγωγή των υποψήφιων μαθητών στα τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ). Διαδικτυακή συνάντηση (webex link: https://minedu-primary2.webex.com/meet/ovasilia), που διοργανώνεται από το 2ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας, σχετικά με τη διαδικασία διεξαγωγής της υγειονομικής εξέτασης και των πρακτικών δοκιμασιών των υποψηφίων. Στόχος της συνάντησης είναι η αποσαφήνιση της διαδικασίας της υγειονομικής εξέτασης και των πρακτικών δοκιμασιών ώστε να υπάρξει πλήρης ενημέρωση και αντίστοιχα εξάλειψη των πιθανών παρανοήσεων από την πλευρά των υποψηφίων μαθητών και των γονέων.