1. Η αναβαθμολόγηση γίνεται στη Διεύθυνση Δ.Ε., στην οποία υπάγεται το αντίστοιχο ΕΠΑ.Λ..
2. Μέσα σε τρεις (3) εργάσιμες ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων οι κηδεμόνες των μαθητριών/τών ή οι ίδιες/οι, αν είναι ενήλικες/οι, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σχολείο, όπου φοιτούν, με την οποία ζητούν την αναβαθμολόγηση ενός ή περισσότερων γραπτών δοκιμίων. Η αίτηση συνοδεύεται με το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε γραπτό δοκίμιο σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 2009/1992 (Α` 18).
3. Οι Διευθύντριες/ντές των ΕΠΑ.Λ., μόλις λήξει η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων, διαβιβάζουν στην αρμόδια Διεύθυνση Δ.Ε. τα προς αναβαθμολόγηση γραπτά δοκίμια με καλυμμένα το όνομα της/του μαθήτριας/τή και τον βαθμό που έχει δοθεί από την/τον εκπαιδευτικό.
4. Με απόφαση της/του Διευθύντριας/ντή της οικείας Διεύθυνσης Δ.Ε. συγκροτείται τριμελής επιτροπή αναβαθμολόγησης, η οποία αποτελείται από δύο (2) εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας ή από εκπαιδευτικούς που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα για το οποίο ζητήθηκε αναβαθμολόγηση, οι οποίες/οι είναι και οι βαθμολογήτριες/-τές της αναβαθμολόγησης και από μία/έναν Συντονίστρια/ή Εκπαιδευτικού Έργου ή εκπαιδευτικό Δ.Ε. της ίδιας ειδικότητας ή άλλης ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα με βαθμό τουλάχιστον Β`, η/ο οποία/ος είναι η/ο αναβαθμολογήτρια/τής στην περίπτωση που οι βαθμοί των δύο πρώτων διαφέρουν μεταξύ τους περισσότερο από δώδεκα (12) μονάδες σε εκατονταβάθμια κλίμακα. Με την ίδια απόφαση ορίζεται η ημέρα και η ώρα που θα διεξαχθεί η αναβαθμολόγηση. Αν τα προς αναβαθμολόγηση γραπτά δοκίμια είναι περισσότερα από εβδομήντα, στην επιτροπή μπορεί να ορίζονται δύο (2) ακόμη εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας ή άλλης ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα για το οποίο ζητήθηκε αναβαθμολόγηση και κατανέμονται τα γραπτά δοκίμια εξίσου μεταξύ των δύο (2) ομάδων βαθμολογητριών/τών -αναβαθμολογητριών/τών. Την ευθύνη του συντονισμού του έργου των επιτροπών αναβαθμολόγησης έχει η/ο Διευθύντρια/ντής της οικείας Διεύθυνσης Δ.Ε.
5. Τα γραπτά δοκίμια βαθμολογούνται-αναβαθμολογούντα ι από τους ως άνω δύο (2) εκπαιδευτικούς, οι οποίοι αναγράφουν το βαθμό τους στο γραπτό. Πριν από τη βαθμολόγηση του γραπτού δοκιμίου από τη/τον δεύτερη/ρο βαθμολογήτρια/τή - αναβαθμολογήτρια/τή επικαλύπτεται με αδιαφανή ταινία ο βαθμός της/του πρώτης/-ου, κατά τρόπο ώστε να μην γνωρίζει η/ο δεύτερη/ος το βαθμό που έδωσε η/ο πρώτη/ος. Αν η διαφορά βαθμολογίας είναι ίση ή μικρότερη των δώδεκα (12) μονάδων στην κλίμακα 0-100, τελικός βαθμός υπολογιζόμενος στην κλίμακα (020) είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των βαθμών των δύο (2) βαθμολογητριών/τών δια του δέκα (10).
Αν οι βαθμοί των δύο πρώτων βαθμολογητριών/τών - αναβαθμολογητριών/τών διαφέρουν μεταξύ τους περισσότερο από δώδεκα (12) μονάδες στην κλίμακα 0-100, το γραπτό δοκίμιο αναβαθμολογείται και από τρίτη/ο εκπαιδευτικό αναβαθμολογήτρια/τή, αφού προηγουμένως επικαλυφθούν με αδιαφανές αυτοκόλλητο οι βαθμοί των δύο (2) πρώτων βαθμολογητριών/των - αναβαθμολογητριών/ τών. Σε αυτή την περίπτωση τελικός βαθμός του γραπτού δοκιμίου στην κλίμακα (0-20) είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των δύο μεγαλύτερων βαθμών εκ των τριών (3) βαθμολογητριών/τών διά του δέκα (10).
Ο τελικός βαθμός της αναβαθμολόγησης είναι ο τελικός γραπτός βαθμός του μαθήματος σε κάθε περίπτωση, είτε είναι μεγαλύτερος είτε μικρότερος από τον βαθμό με τον οποίο είχε αρχικά βαθμολογηθεί το γραπτό δοκίμιο.
6. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας η αρμόδια Διεύθυνση Δ.Ε. συντάσσει σχετικό πρακτικό, στο οποίο περιέχεται η οριστική βαθμολογία των γραπτών δοκιμίων, το οποίο και αποστέλλει στα ΕΠΑ.Λ. προέλευσης τους μαζί με τα γραπτά δοκίμια.
7. Οι μαθήτριες/-τές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για τις/τους οποίες/-ους προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, μπορούν, αν το επιθυμούν, να ζητήσουν επανεξέταση (αναβαθμολόγηση) στα μαθήματα που εξετάσθηκαν. Η νέα αυτή εξέταση πραγματοποιείται στο σχολείο φοίτησης τους ενώπιον επιτροπής συγκροτούμενης από τη/τον Διευθύντρια/ντή και δύο (2) εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας ή ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα, άλλες/ους από αυτές/ούς που διενήργησαν την αρχική εξέταση. Η αίτηση για επανεξέταση υποβάλλεται στο σχολείο από τις/τους κηδεμόνες των μαθητριών/τών ή από τις/τους ίδιες/ους, εφόσον είναι ενήλικες/κοι, μέσα σε τρεις (3) ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Η αίτηση συνοδεύεται από το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε μάθημα για το οποίο ζητείται επανεξέταση σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 2009/1992 (Α` 18). Ο βαθμός της επανεξέτασης προκύπτει από το Μ.Ο. των δύο (2) εξεταστριών/-τών -αναβαθμολογητριών/-τών και είναι ο τελικός βαθμός του μαθήματος σε κάθε περίπτωση είτε είναι μεγαλύτερος είτε μικρότερος από το βαθμό της αρχικής εξέτασης.
Φύλαξη γραπτών δοκιμίων
Τα γραπτά δοκίμια των μαθητριών/τών αρχειοθετούνται και φυλάσσονται στο ΕΠΑ.Λ. ως τις 15 Μαΐου του επόμενου σχολικού έτους, οπότε καταστρέφονται με πράξη της/του Διευθύντριας/ντή.
4. Με απόφαση της/του Διευθύντριας/ντή της οικείας Διεύθυνσης Δ.Ε. συγκροτείται τριμελής επιτροπή αναβαθμολόγησης, η οποία αποτελείται από δύο (2) εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας ή από εκπαιδευτικούς που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα για το οποίο ζητήθηκε αναβαθμολόγηση, οι οποίες/οι είναι και οι βαθμολογήτριες/-τές της αναβαθμολόγησης και από μία/έναν Συντονίστρια/ή Εκπαιδευτικού Έργου ή εκπαιδευτικό Δ.Ε. της ίδιας ειδικότητας ή άλλης ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα με βαθμό τουλάχιστον Β`, η/ο οποία/ος είναι η/ο αναβαθμολογήτρια/τής στην περίπτωση που οι βαθμοί των δύο πρώτων διαφέρουν μεταξύ τους περισσότερο από δώδεκα (12) μονάδες σε εκατονταβάθμια κλίμακα. Με την ίδια απόφαση ορίζεται η ημέρα και η ώρα που θα διεξαχθεί η αναβαθμολόγηση. Αν τα προς αναβαθμολόγηση γραπτά δοκίμια είναι περισσότερα από εβδομήντα, στην επιτροπή μπορεί να ορίζονται δύο (2) ακόμη εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας ή άλλης ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα για το οποίο ζητήθηκε αναβαθμολόγηση και κατανέμονται τα γραπτά δοκίμια εξίσου μεταξύ των δύο (2) ομάδων βαθμολογητριών/τών -αναβαθμολογητριών/τών. Την ευθύνη του συντονισμού του έργου των επιτροπών αναβαθμολόγησης έχει η/ο Διευθύντρια/ντής της οικείας Διεύθυνσης Δ.Ε.
5. Τα γραπτά δοκίμια βαθμολογούνται-αναβαθμολογούντα ι από τους ως άνω δύο (2) εκπαιδευτικούς, οι οποίοι αναγράφουν το βαθμό τους στο γραπτό. Πριν από τη βαθμολόγηση του γραπτού δοκιμίου από τη/τον δεύτερη/ρο βαθμολογήτρια/τή - αναβαθμολογήτρια/τή επικαλύπτεται με αδιαφανή ταινία ο βαθμός της/του πρώτης/-ου, κατά τρόπο ώστε να μην γνωρίζει η/ο δεύτερη/ος το βαθμό που έδωσε η/ο πρώτη/ος. Αν η διαφορά βαθμολογίας είναι ίση ή μικρότερη των δώδεκα (12) μονάδων στην κλίμακα 0-100, τελικός βαθμός υπολογιζόμενος στην κλίμακα (020) είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των βαθμών των δύο (2) βαθμολογητριών/τών δια του δέκα (10).
Αν οι βαθμοί των δύο πρώτων βαθμολογητριών/τών - αναβαθμολογητριών/τών διαφέρουν μεταξύ τους περισσότερο από δώδεκα (12) μονάδες στην κλίμακα 0-100, το γραπτό δοκίμιο αναβαθμολογείται και από τρίτη/ο εκπαιδευτικό αναβαθμολογήτρια/τή, αφού προηγουμένως επικαλυφθούν με αδιαφανές αυτοκόλλητο οι βαθμοί των δύο (2) πρώτων βαθμολογητριών/των - αναβαθμολογητριών/ τών. Σε αυτή την περίπτωση τελικός βαθμός του γραπτού δοκιμίου στην κλίμακα (0-20) είναι το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των δύο μεγαλύτερων βαθμών εκ των τριών (3) βαθμολογητριών/τών διά του δέκα (10).
Ο τελικός βαθμός της αναβαθμολόγησης είναι ο τελικός γραπτός βαθμός του μαθήματος σε κάθε περίπτωση, είτε είναι μεγαλύτερος είτε μικρότερος από τον βαθμό με τον οποίο είχε αρχικά βαθμολογηθεί το γραπτό δοκίμιο.
6. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας η αρμόδια Διεύθυνση Δ.Ε. συντάσσει σχετικό πρακτικό, στο οποίο περιέχεται η οριστική βαθμολογία των γραπτών δοκιμίων, το οποίο και αποστέλλει στα ΕΠΑ.Λ. προέλευσης τους μαζί με τα γραπτά δοκίμια.
7. Οι μαθήτριες/-τές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για τις/τους οποίες/-ους προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, μπορούν, αν το επιθυμούν, να ζητήσουν επανεξέταση (αναβαθμολόγηση) στα μαθήματα που εξετάσθηκαν. Η νέα αυτή εξέταση πραγματοποιείται στο σχολείο φοίτησης τους ενώπιον επιτροπής συγκροτούμενης από τη/τον Διευθύντρια/ντή και δύο (2) εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας ή ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα, άλλες/ους από αυτές/ούς που διενήργησαν την αρχική εξέταση. Η αίτηση για επανεξέταση υποβάλλεται στο σχολείο από τις/τους κηδεμόνες των μαθητριών/τών ή από τις/τους ίδιες/ους, εφόσον είναι ενήλικες/κοι, μέσα σε τρεις (3) ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Η αίτηση συνοδεύεται από το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε μάθημα για το οποίο ζητείται επανεξέταση σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 2009/1992 (Α` 18). Ο βαθμός της επανεξέτασης προκύπτει από το Μ.Ο. των δύο (2) εξεταστριών/-τών -αναβαθμολογητριών/-τών και είναι ο τελικός βαθμός του μαθήματος σε κάθε περίπτωση είτε είναι μεγαλύτερος είτε μικρότερος από το βαθμό της αρχικής εξέτασης.
Φύλαξη γραπτών δοκιμίων
Τα γραπτά δοκίμια των μαθητριών/τών αρχειοθετούνται και φυλάσσονται στο ΕΠΑ.Λ. ως τις 15 Μαΐου του επόμενου σχολικού έτους, οπότε καταστρέφονται με πράξη της/του Διευθύντριας/ντή.