Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022

ERASMUS+KA1: ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Erasmus + KA1 Βαρκελώνη του 2ου ΕΠΑΛ Ευόσμου

Πέμπτη 13/1/2021

Μία μεγάλη ομάδα που αποτελείται από 28 παιδιά του σχολείου μας και 6 καθηγητές αναχωρεί από το αεροδρόμιο Μακεδονία με τελικό προορισμό την Βαρκελώνη. Οι συνοδοί καθηγητές είναι η κα Τρυφινοπούλου Μαίρη, η κα Μπεγγλή Τίνα, η κα Κυριαζή Νίκη, η κα Λουστού Βούλα, ο κος Γαζής Αλέξανδρος και ο Δ/ντης κος Βιόπουλος Ιωάννης.

Παρασκευή 14/1/2022

Ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε την πόλη του Γκαουντί.

Περπατήσαμε από το πρωί στο ιστορικό κέντρο της Βαρκελώνης και πήραμε πολλές πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του Γκαουντί. Είδαμε την επιβλητική Σαγράδα Φαμίλια, κάναμε βόλτα στη La Rambla και στην τοπική αγορα La Boqueria, επισκεφτήκαμε το τρίγωνο της ασυμφωνίας με την Κάζα Μιλά και την Κάζα Μπατλιό και περπατήσαμε το χρυσό μίλι. Η ξεναγός μας κα Μαριλένα ήταν ακούραστη μας και μας γέμισε με νέες γνώσεις.

Πατεράκη Δήμητρα Γ_ΝΟΣ

Εντυπωσιαστήκαμε από τους φαρδύς δρόμους και το δίκτυο ποδηλατόδρομων.

Γιοσμάς Κωνσταντίνος Β_ΗΛ

Σάββατο 15/1/2022

Ήταν μια πολύ ωραία μέρα που ξεκίνησε με την επίσκεψηστο Πάρκο Guell. Η βλάστηση, η διαμόρφωση του πάρκου, τα έργα του Γκαουντί ήταν όλα εντυπωσιακά. Φοβερή ήταν και και η πανοραμική θέα της πόλης από το πάρκο. Επιστρέψαμε στο κέντρο της πόλης και την πλατεία "Καταλούνια".

Κατράνας Βασίλειος Γ_ΠΛΗΡ

Κυριακή 16/1/2022

Επισκεφθήκαμε το μεσαιωνικό κάστρο Besalu, και την πόλη Girona. Πόλύ όμορφα τοπία και γεμάτα ιστορικές αναφορές. Μας εντυπωσίασε ο καθεδρικός ναός της Παναγίας, η γέφυρα του Άιφελ και η ράμπλα της ελευθερίας. Η βόλτα ήταν υπέροχη.

Σεμερτζίδης Βενιαμίν Γ_ΟΙΚ

Δευτέρα 17/1/2022

Αφού κάναμε ένα απαραίτητο μάθημα ισπανικών στη Moveu. Επισκεφθήκαμε στην αρένα την έκθεση Human Bodies. Ήταν ένα ολοκληρωμένο μάθημα καθώς μας δόθηκε η δυνατότητα να κατανοήσουμε μέσα από τα εκθέματά του πολλά από αυτά που αφορούν την ειδικότητά μας.

Μουστακλή Φωτεινή Γ_ΝΟΣ

Τρίτη 18/1/2022

Το πρωινό μάθημα στη Moveu για την επιχειρηματικότητα ήταν σημαντικό καθώς τονίστηκε μεταξύ άλλων η σημασία της προσωπικότητάς μας στην ανάπτυξη μιας επιχειρηματικής ιδέας. Συνεχίσαμε με την επίσκεψη στο νοσοκομείο Sant Pau που μέχρι πρόσφατα λειτουργούσε κανονικά. Συνεχίσαμε με την επίσκεψη στο Ολυμπιακό Αθλητικό Mουσείο. Η βόλτα στο λόφο Μόνζουικ ήταν ιδανική για να κλείσει όμορφα μια τόσο γεμάτη ημέρα.

Πανικίδης Παναγιώτης Γ_ΗΛ

Τετάρτη 19/1/2022

Ξεκινήσαμε με ένα μάθημα κατάρτισης στον ιατρικό τουρισμό και στην τηλεϊατρικήή και πως αυτή αξιοποιείται στην Iσπανία. Κατανοήσαμε πως ο ιατρικός τουρισμός είναι ένα σύνθετο σύνολο από υπηρεσίες.

Λαζαρίδης Παύλος Γ_ΟΙΚ

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το μουσείο τεχνολογίας Cosmocaixa! Τα διαδραστικά εκθέματα του μουσείου σου κρατούσανε αμείωτο το ενδιαφέρον.

Μέγκι Ρουτσάι Γ_Μαρκ

"Μέσω των πολιτιστικών δραστηριοτήτων γνώρισα έναν τόπο πάρα πολύ καλά. Την ιστορία του, την αρχιτεκτονική του αλλά και το πως συνδέονται ιστορικά ο λαός των Ισπανών και των Ελλήνων. "

Γεωργία Κουντουρέτη Γ_Μαρκ

Πέμπτη 20/1/2022

Η δεύτερη ομάδα των εκπαιδευτικών αναχωρεί από το αεροδρόμιο Μακεδονίας της Θεσσαλονίκης το πρωινό της Πέμπτης για τη Βαρκελώνη. Την ομάδα αποτελούν ο υποδιευθυντής του σχολείου κος Ναθαναηλίδης Ελευθέριος, η κα Λαζαριώτου Παρασκευή, η κα Μωυσίδου Κατερίνα, η κα Παπαδήμου Πολυξένη και ο κος Δούρας Κωνσταντίνος. Θα είναι οι συνοδοί καθηγητές των μαθητών που ήδη βρίσκονται στη Βαρκελώνη και θα συνεχίσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει από τις 13/1/2022.

Μετά από λίγη ώρα αναμονής στο αεροδρόμιο της Αθήνας και με σύμμαχο τον κρύο αλλά ηλιόλουστο καιρό του Γενάρη φτάσαμε στην πανέμορφη, φωτεινή και με λιγότερο κρύο Βαρκελώνη. Μετά το καλωσόρισμά μας από τους συναδέλφους και τους μαθητές μας και την τακτοποίησή μας στο ξενοδοχείο ενημερωθήκαμε για τις εκπαιδευτικές δράσεις που προηγήθηκαν και θα ακολουθούσαν τις επόμενες μέρες. Η βραδινή ανάπαυλα ήταν απαραίτητη για να γνωρίσουμε με τους μαθητές μας μερικά ακόμη από τα πολλά αξιοθέατα της Βαρκελώνης.

Παρασκευή 21/1/2022

Μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο, επιβιβαστήκαμε στο μετρό και επισκεφτήκαμε το παλαιότερο πάρκο της Βαρκελώνης, το Parc del Laberint d’ Horta. Το πάρκο αυτό με τους κήπους - λαβύρινθους, τα ποταμάκια, τις λίμνες, τα σιντριβάνια, τα φυτά, τα αγάλματα και τα όμορφα κτίρια με τα ευρύχωρα μπαλκόνια το δώρισε στο δήμο της Βαρκελώνης το 1970 μια εύπορη οικογένεια, η οικογένεια ντε Βαλς. Αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν το γεγονός ότι τα γλυπτά που κοσμούσαν τα διάφορα σημεία του πάρκου είναι εμπνευσμένα από θεότητες και ιστορικά πρόσωπα της αρχαίας Ελλάδας. Ενημερωθήκαμε από τον ξεναγό μας ότι κάθε Τετάρτη και Κυριακή η είσοδος στο πάρκο είναι ελεύθερη για το κοινό, για να απολαμβάνει το απέραντο πράσινο της φύσης και την ηρεμία που προσφέρουν τα ήσυχα νερά των λιμνών και το γλυκό κελάηδημα των πουλιών.

Παπαγιαννάκη Ευαγγελία ΒΥΓ

Σάββατο 22/1/2022

Μετά το πρωινό ξύπνημα και το breakfast στο ξενοδοχείο, θελήσαμε να απολαύσουμε έναν περίπατο δίπλα στη λαμπερή παραλία της Βαρκελώνης φτάνοντας μέχρι την πασίγνωστη Barceloneta. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υποδομές της πόλης είναι τόσο καλά σχεδιασμένες ώστε ο περίπατος και η άθληση δίπλα στη θάλασσα γίνεται με άνεση και ασφάλεια. Η παραλία είναι άρτια οργανωμένη και διαθέτει ποδηλατοδρόμο, πολλά γήπεδα για beach βόλεϊ, μπάσκετ, καφέ και καταστήματα εστίασης. Οι κάτοικοι της πόλης και οι επισκέπτες απολαμβάνουν τον ηλιόλουστο καιρό, μες την καρδιά του χειμώνα, καθήμενοι στην άμμο, αθλούμενοι ή κάνοντας τον περίπατό τους. Κατά μήκος της παραλίας εντύπωση μας έκαναν τα γλυπτά από άμμο που έφτιαχναν με πολύ ζήλο και αφοσίωση αυτοδίδακτοι γλύπτες.

Πουλτίδου Άννα ΒΥΓ, Αμπατζίδου Κατερίνα ΒΥΓ

Κυριακή 23/1/2022

Ο καιρός εξακολουθεί να είναι υπέροχος και επιλέξαμε να επισκεφθούμε και να ξεναγηθούμε στο L’ Aquarium της Βαρκελώνης. Περπατήσαμε αρκετά μέχρι να φτάσουμε στο ενυδρείο, ρωτώντας και μαθαίνοντας από τον ξεναγό μας για το κάθε τι αξιοπερίεργο που συναντούσαμε. Παράξενα και άγνωστα για εμάς ψάρια της θάλασσας αλλά και του γλυκού νερού, θαλάσσια θηλαστικά, οστρακοειδή όπως και θαλάσσια φυτά φιλοξενεί το σύγχρονο και εντυπωσιακό ενυδρείο της πόλης. Εντυπωσιαστήκαμε από τους καρχαρίες που κολυμπούσαν δίπλα μας, χωρίζοντάς μας από τα μεγάλα θηλαστικά ένα γυάλινο διαχωριστικό , αλλά και πιγκουίνους να κάνουν τις βουτιές τους στα κρύα νερά του ενυδρείου.

Αταλασίδου Μαρία ΒΟΙΚ, Λαζαρίδου Γεωργία ΒΥΓ

Δευτέρα 24/1/2022

Η νέα εβδομάδα ξεκίνησε με μάθημα στη Moveu. Για τους μαθητές του τμήματος της ΥΓΕΙΑΣ στο μάθημα με τίτλο "Πρώτες βοήθειες" διδαχθήκαμε πρακτική και πρώτες βοήθειες σε περίπτωση πνιγμού. Η διδασκαλία του μαθήματος και η επίδειξη της πρακτικής έγινε από την καθηγήτρια Natalia Colina στα Ισπανικά και η μετάφραση από τον κο Αθανάσιο Γιαμά, υπεύθυνο και οργανωτή του προγράμματος.

Μουστακλή Φωτεινή, Σιραλή Μαρία - ΓΝΟΣ

Και ενώ οι μαθητές του τμήματος της Υγείας παρακολουθούσαν το ιατρικό μάθημα οι μαθητές του τμήματος της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ και της ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ παρακολουθούσαν την παρουσίαση με τίτλο "Η τεχνολογική εξέλιξη της Βαρκελώνης". Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από τον κ. Αθανάσιο Γιαμά και αφορούσε το πώς εξελίσσεται τεχνολογικά η Βαρκελώνη και πως λειτουργούν κάποια ηλεκτρολογικά και ψηφιακά συστήματα λόγω της διασύνδεσης που έχουν μεταξύ τους αλλά και τον αντίκτυπο που έχει αυτή η τεχνολογική πρόοδος στην οικονομία της πόλης και της Ισπανίας.

Γιαννίδης Μαρίνος Β1, Κατράνας Βασίλης ΓΠΛ

Μετά το πέρας των μαθημάτων, ακολούθησε η περιήγησή μας στα πάρκα του Gaudi δίπλα από τη Sagrada Familia. Απολαύσαμε για άλλη μια φορά τους όμορφους, περιποιημένους και πράσινους χώρους των πάρκων και θαυμάσαμε εξωτερικά το μέγεθος, τον όγκο, το ύψος, τη μοναδική αρχιτεκτονική της δημοφιλούς Sagrada Familia, αλλά και τον νέο αρχιτεκτονικό κομμάτι του ναού που ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

Παπαδοπούλου Μαρία, Πατεράκη Δήμητρα - ΒΥΓ

Τρίτη 25/1/2022

Και αυτή η μέρα ήταν γεμάτη ήλιο. Μετά το καθιερωμένο πρωινό στο ξενοδοχείο, ξεκινήσαμε πεζοπορώντας για επίσκεψη και ξενάγηση στο Μουσείο φυσικών Επιστημών της Βαρκελώνης. Αφού διανύσαμε περίπου τρία χιλιόμετρα περπατώντας στα ευρύχωρα πεζοδρόμια της πόλης, φτάσαμε στο σύγχρονο κτίριο του μουσείου. Περιηγηθήκαμε αρκετή ώρα στο εσωτερικό του, στο οποίο μπορεί να δει κανείς πολλά ενδιαφέροντα και σπάνια εκθέματα που αφορούν τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής της Μεσογείου αλλά και ολόκληρου του πλανήτη. Απολιθώματα δεινοσαύρων, πετρώματα, ορυκτά, βαλσαμωμένα ζώα, ψάρια, πτηνά, ερπετά και έντομα της Μεσογείου και άλλων χωρών κράτησαν ζωηρό το ενδιαφέρον μας μέχρι να αποχωρήσουμε από το μουσείο. Εντυπωσιακές, ήταν και οι οθόνες, εγκατεστημένες σε διάφορα σημεία του μουσείου, που πρόβαλλαν τη χρονική εξέλιξη της γης και τις αλλαγές στον πληθυσμό της και στο περιβάλλον που επήλθαν από τα αρχαία χρόνια έως τη σύγχρονη εποχή.

Σπυριδούλα Λαζαρίδου ΒΥΓ

Τετάρτη 26/1/2022

Σήμερα είχαμε προγραμματισμένη επίσκεψη και περιήγηση στο Ναυτικό μουσείο της Βαρκελώνης. Περιμένοντας στην είσοδο του μουσείου για τον έλεγχο των πιστοποιητικών μας, το βλέμμα μας καθηλώθηκε στον τεράστιου ύψους κίονα με το άγαλμα του Χριστόφορου Κολόμβου στην κορυφή που βρίσκεται απέναντι από το Ναυτικό μουσείο. Η Βαρκελώνη ήταν και είναι σπουδαία, ναυτιλιακή δύναμη και ένα πολύ σημαντικό λιμάνι και οικονομικό κέντρο της Ισπανίας. Εκθέματα από την εποχή των ανακαλύψεων του Νέου Κόσμου, στην οποία διαδραμάτισαν ενεργό ρόλο ο Χριστόφορος Κολόμβος και άλλοι εξερευνητές, μας μετέφεραν στον 15ο αιώνα και στα ταξίδια και τις εμπορικές συναλλαγές που γίνονταν μεταξύ των Νέων Χωρών και της Καταλονίας. Ομοιώματα πλοίων μικρά και μεγάλα, εξαρτήματα καραβιών, εμπορεύσιμα αγαθά και άλλα είδη της ναυτικής τέχνης και της ναυσιπλοΐας εκτίθενται στον αχανή χώρο του μουσείου. Μεταξύ των εκθεμάτων η βασιλική γαλέρα ήταν μαγευτική.

Παπαγιαννάκη Ευαγγελία, ΒΥΓ

Πέμπτη 27/1/2022

Σήμερα θελήσαμε να αφιερώσουμε τη μέρα μας στον αθλητισμό. Έτσι, επισκεφθήκαμε το γήπεδο της Barcelona, το Camp nou. Αφού θαυμάσαμε τον όγκο του γηπέδου και φωτογραφηθήκαμε στην μπροστινή του όψη, περάσαμε στο εσωτερικό του, όπου εκτείνεται το μουσείο. Περιηγηθήκαμε στις αίθουσές του, ενημερωθήκαμε για την ιστορία της ομάδας και του μουσείου και δεν κρύβαμε τον ενθουσιασμό μας για τα κύπελλα της ομάδας, τις χρυσές μπάλες και τα χρυσά παπούτσια των ποδοσφαιριστών της που βλέπαμε μπροστά μας. Όπως καταλαβαίνετε, φύγαμε απόλυτα ικανοποιημένοι.

Ζαναλίδης Έκτορας ΒΗΛ, Καραμούτας Βασίλειος ΓΗΛ

Παρασκευή 28/1/2022

Ημέρα επιστροφής στη Θεσσαλονίκη με την καρδιά και το μυαλό μας γεμάτα από υπέροχες εικόνες και εντυπώσεις από την πανέμορφη Βαρκελώνη.

Μουστακλή Φωτεινή ΒΥΓ

ακολουθούν διάφορες φωτογραφίες από τις δραστηριότητες