Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2024

PARTHENON SCULPTURES REUNITED - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ - ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΔΡΑΣΗΣ

 
άρθρο της κας Σοφίας Στόλη
 
Το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα, ή καλύτερα του επαναπατρισμού τους όπως είναι ο πιο δόκιμος όρος, ταλανίζει τους απανταχού Έλληνες εδώ και πάνω από δύο αιώνες. Η Ελληνική πλευρά έχει καταβάλει προσπάθειες τόσο σε πολιτικό όσο και σε διπλωματικό επίπεδο από την εποχή ακόμα της επανίδρυσης του Ελληνικού κράτους μετά την απελευθέρωσή του από τον τουρκικό ζυγό.

Ερχόμενοι στο σήμερα, το θέμα επανήλθε στην επιφάνεια μετά την περιβόητη άρνηση του Βρετανού πρωθυπουργού Ρίσι Σούνακ να δεχθεί τον Έλληνα πρωθυπουργό σε προγραμματισμένη διμερή συνάντησή τους ενώ ο τελευταίος βρισκόταν ήδη στη Μ. Βρετανία.

Με αφορμή, λοιπόν, το διπλωματικό (κατά πολλούς) «φάουλ» από την Βρετανική πλευρά το θέμα της επιστροφής των γλυπτών αναθερμάνθηκε και αποτέλεσε πεδίο συζήτησης αλλά και αντιπαραθέσεων που απασχόλησε για αρκετές μέρες τον διεθνή τύπο και ειδησιογραφία.

Θέλοντας να «εκμεταλλευτούμε» τον τεράστιο «ντόρο» των ημερών, με τιε καθηγήτριες των Αγγλικών του σχολείου μας κα Τίνα Μπεγγλή, κα Κατερίνα Αποστολίδου, και κα Σοφία Στόλη ξεκινήσαμε μια σειρά δράσεων με τους μαθητές της Α’ τάξης με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίησή τους, την προαγωγή της κριτικής τους σκέψης και την εμπλοκή τους ως ενεργούς πολίτες του σχολείου – ενεργούς πολίτες του κόσμου!
 
Η δράση ήταν πολυθεματική και διαθεματική αφού αφορούσε σε θέματα που άπτονται της γλώσσας, της τέχνης και του πολιτισμού, της ιστορίας, των κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, αλλά και την τέχνης της επιχειρηματολογίας. Οι δραστηριότητές μας σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν στο μάθημα των Αγγλικών και της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων. Περιείχαν προβολή οπτικοακουστικού υλικού (άρθρα από εφημερίδες, βίντεο, εικόνες) , καθώς επίσης και κατευθυντήριες γραμμές για το πώς γράφουμε ένα επίσημο γράμμα (formal letter) στα Αγγλικά και τεχνικές επιχειρηματολογίας. Ακολουθώντας αυτές τις συμβουλές, οι μαθητές μας κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμό με τίτλο “Parthenon Marbles Reunited”. Τα κριτήρια της επιτυχίας του γράμματός τους που θα απευθυνόταν στον Διευθυντή του Βρετανικού μουσείου George Osborne ζητώντας την επιστροφή τους ήταν σαφή και μαζί με links που περιείχαν χρήσιμο υλικό προς αξιοποίηση αναρτήθηκαν στο blog του σχολείου.
 
 
 Έτσι, το επίσημο γράμμα των παιδιών θα έπρεπε να περιέχει επιστημονική και έγκυρη επιχειρηματολογία βασισμένη στα ιστορικά γεγονότα και τις πρόσφατες εξελίξεις, η γραφή να είναι αυθεντική με σωστή χρήση της γλώσσας, να είναι σχετικά μικρής έκτασης και περιεκτικό, και το πιο σημαντικό να γραφτεί με αβρότητα και ευγένεια χωρίς εθνικιστικές εξάρσεις ή εμπρηστικούς χαρακτηρισμούς. Άλλωστε αυτό που τονίστηκε στην τάξη είναι το γεγονός ότι η διεκδίκησή μας πρέπει να βασίζεται στο γεγονός ότι το Βρετανικό μουσείο έχει την «ηθική» υποχρέωση να σεβαστεί τις αρχές της UNESCO ως προς την αρχή διατήρησης των μνημείων, δηλαδή της ακεραιότητάς τους, κυρίως αυτών της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς!

Το έργο των καθηγητριών αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολο! Τα γραπτά των 16 συμμετεχόντων ήταν υψηλού επιπέδου και η ανάδειξη των δύο πρώτων νικητών κρίθηκε στην κυριολεξία στη λεπτομέρεια!
 
 Συγχαρητήρια, λοιπόν, στα παιδιά μας για τη συμμετοχή τους, τα οποία θα πριμοδοτηθούν όλα με υψηλή βαθμολογία για τη συμμετοχή τους στα επόμενα προγράμματα Erasmus! 
 
Επιπλέον, ο νικητής του διαγωνισμού Τσιμπούκας Αστέριος του τμήματος Α5 θα λάβει την υψηλότερη βαθμολογία – μοριοδότηση από όλους και ο κάτοχος του 2ου βραβείου Τσαουσίδης Θεοφύλακτος του τμήματος Α5 θα λάβει ως βραβείο ένα πακέτο με γραφική ύλη προσφορά του βιβλιοπωλείου «ΛΟΓΙΟΝ». To 3ο βραβείο έλαβε η Τρεμούλα Ειρήνη του τμήματος Α3. 

Η δράση θα παρουσιαστεί από μαθητές και καθηγητές στο 👉  1o Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών. "Πολίτης στο Σχολείο-Πολίτης του Κόσμου" στα Γιάννενα!

Οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό είναι οι εξής:


1) Γιουβατζιδάκη Μαριλένα (Α1)
2) Καζά Χριστίνα (Α2)
3) Καρύδα Ευαγγελία (Α2)
4) Καφάτσου Αικατερίνη (Α2)
5) Ουγκρενίδου Ευγενία (Α3)
6) Ντότση Αθανασία (Α3)
7) Παπαμήτρος Στέφανος (Α4)
8) Τρεμούλα Ειρήνη (Α4)
9) Τιτοπούλου Έλενα (Α4)
10) Τσάκα Λυδία (Α5)
11) Τσιακτσίρα Βασιλική (Α5)
12) Τσαουσίδης Θεοφύλακτος (Α5)
13) Τσιμπούκας Αστέριος (Α5)
14) Χουρίδου Αναστασία (Α5)
15) Χατζηδιαμαντίδου Ευθαλεία (Α5)
16) Χουρίδου Νικολέτα (Α5)

Μπορείτε ενδεικτικά να παρακολουθήσετε κάποιο από το υλικό που προβλήθηκε στην τάξη στους παρακάτω συνδέσμους.