Δευτέρα 12 Αυγούστου 2024

PRAGUE ERASMUS: Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

"Understanding of emerging technologies - Implementation to education, Gamification of Education"
2023-1-EL01-KA121-VET-0000137100

 

Μηχανική Προτροπών: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη Παράγει Επιθυμητά Αποτελέσματα

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο, αλλά για να παράγει ακριβή αποτελέσματα, χρειάζεται σωστή καθοδήγηση μέσω προτροπών. Η μηχανική προτροπών αναφέρεται στη διαδικασία σύνθεσης σαφών και στοχευμένων οδηγιών για την παραγωγή του επιθυμητού αποτελέσματος.

Παράδειγμα είναι η εικόνα Théâtre D’opéra Spatial (Θέατρο Διαστημικής Όπερας), που κέρδισε βραβείο στις ΗΠΑ. Δημιουργήθηκε μετά από εβδομάδες προσεκτικών δοκιμών και πολλών παραλλαγών. Η μηχανική προτροπών είναι τόσο σημαντική που πλέον υπάρχουν επαγγελματίες που εξειδικεύονται σε αυτό.

Συμβουλές για Αποτελεσματικές Προτροπές:

  1. Απλή γλώσσα: Χρησιμοποιήστε καθαρή και σαφή διατύπωση.
  2. Παραδείγματα: Παρέχετε δείγματα για να ξεκαθαρίσετε τις ανάγκες σας.
  3. Πλαίσιο: Προσθέστε τις απαραίτητες πληροφορίες για πιο στοχευμένα αποτελέσματα.
  4. Δοκιμές: Πειραματιστείτε με διάφορες παραλλαγές.
  5. Ηθική χρήση: Αποφύγετε προτροπές που μπορεί να δημιουργήσουν ακατάλληλο περιεχόμενο.

Περιορισμοί της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ακόμα και τα πιο εξελιγμένα συστήματα, όπως το GPT-4, μπορεί να κάνουν λάθη. Είναι απαραίτητη η ανθρώπινη αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, ειδικά σε σημαντικές περιπτώσεις.

Συμπέρασμα

Η σωστή προτροπή είναι το κλειδί για ακριβή αποτελέσματα με την ΤΝ. Στην εκπαίδευση, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προσφέρει σημαντική βοήθεια, αρκεί να χρησιμοποιείται σωστά.



Δευτέρα 05-08-24: Επισκόπηση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση 


  • Εισαγωγή στο πρόγραμμα και στην πλατφόρμα της Artykel: Το πρόγραμμα ξεκίνησε με μια λεπτομερή παρουσίαση της Artykel, μιας πλατφόρμας σχεδιασμένης για την υποστήριξη καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων. Η παρουσίαση περιλάμβανε οδηγίες για τη χρήση της πλατφόρμας, με στόχο την ενσωμάτωση των αναδυόμενων τεχνολογιών στη διδακτική πρακτική.

  • Επισκόπηση των αναδυόμενων τεχνολογιων: Έγινε αναλυτική συζήτηση για τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες που επηρεάζουν τον εκπαιδευτικό χώρο, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η επαυξημένη πραγματικότητα (AR), η εικονική πραγματικότητα (VR), και τα εργαλεία ψηφιακής μάθησης. Παρουσιάστηκαν παραδείγματα εφαρμογής αυτών των τεχνολογιών για τη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας και της αλληλεπίδρασης στην τάξη.

  • Επισκόπηση της παιγνιοποίησης: Η παιγνιοποίηση είναι πλέον μια μέθοδος ενίσχυσης του ενδιαφέροντος των μαθητών μέσω της ενσωμάτωσης παιχνιδιών στη μαθησιακή διαδικασία. Αναλύθηκαν τα πλεονεκτήματα αυτής της προσέγγισης, όπως η ανάπτυξη κινήτρων στους μαθητές. Έγιναν παραπομπές σε ακαδημαϊκές έρευνες που υποστηρίζουν τα οφέλη της παιγνιοποίησης στην εκπαίδευση.

  • Παραδείγματα παιγνιοποίησης: Παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα παραδείγματα παιγνιοποίησης που εφαρμόζονται ήδη σε σχολικές αίθουσες παγκοσμίως. Από παιχνίδια με κάρτες και ψηφιακά παιχνίδια μέχρι ολόκληρα παιγνιοποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα, αναλύθηκε πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να την προσαρμόσουν στο μάθημά τους.

  • Συγκεκριμένες ιδέες και σχέδια για την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στην τάξη: Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη πρακτικών και καινοτόμων προσεγγίσεων που αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες για τη βελτίωση της διδασκαλίας. Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν σε ομάδες για να αναπτύξουν ιδέες και να δημιουργήσουν σχέδια μαθήματος που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν άμεσα στην τάξη τους.

  • Συζήτηση για τον ρόλο των αναδυόμενων τεχνολογιών στη βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης: Αναλύθηκε πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση και στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας. Δόθηκε έμφαση στην εξατομικευμένη μάθηση και στην προσαρμοστικότητα των τεχνολογιών αυτών σε διαφορετικούς τύπους μαθητών.

Τρίτη 06-08-24: Εκπαιδευτική Επίσκεψη στην EDUin και Ανταλλαγή Καλών Πρακτικών

 

  • Aνταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών στην EDUin: 

    Η δεύτερη μέρα περιλάμβανε μια επίσκεψη στην EDUin, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με την Pavla Lioliasová και ειδικούς στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης για τις βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται διεθνώς. Η επίσκεψη στόχευε στην ανταλλαγή εμπειριών και ιδεών γύρω από τη χρήση των αναδυόμενων τεχνολογιών και τον εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών μεθόδων.

  • Παρουσίαση του Global Teacher Prize CZ (Βραβείο Καλύτερου Εκπαιδευτικού της Τσεχίας): Έγινε αναφορά στο Global Teacher Prize CZ, ένα ετήσιο βραβείο που αναγνωρίζει εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς που καινοτομούν στη διδασκαλία τους. Οι συμμετέχοντες με αφορμή τους νικητές στον διαγωνισμό των προηγούμενων ετών και συζήτησαν για το πώς θα μπορούσαν να ενσωματώσουν καινοτόμες πρακτικές στη δική τους διδασκαλία.

Τετάρτη 07-08-24: Εισαγωγή στα Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση (βλέπε παρακάτω σχετικό πίνακα)

  • Παρουσίαση από τον Peter Koperdan: Ο Peter Koperdan, πιστοποιημένος εκπαιδευτικός TEFL, παρουσίασε τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση, όπως το Chat GPT και το Synthesia. Η παρουσίαση περιλάμβανε εισαγωγή στη λειτουργία των εργαλείων αυτών και τις δυνατότητες που προσφέρουν για τη διευκόλυνση της διδασκαλίας.

  • Κατανόηση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση: Αναλύθηκε η τεχνητή νοημοσύνη και οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να επηρεάσει τη διδασκαλία και τη μάθηση. Εξετάστηκαν διάφορες εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης, όπως τα προγράμματα προσαρμοστικής μάθησης, τα οποία μπορούν να προσαρμόσουν το περιεχόμενο στις ανάγκες του μαθητή.

  • Παραδείγματα τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση: Έγιναν παραδείγματα της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης, όπως εκπαιδευτικά chatbots που μπορούν να βοηθούν τους μαθητές να λύσουν απορίες τους σε πραγματικό χρόνο και πλατφόρμες που προσαρμόζουν το επίπεδο δυσκολίας της ύλης στις ανάγκες του μαθητή.

  • Πρακτική εμπειρία με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και παιγνιοποίησης: Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με διάφορα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και παιγνιοποίησης, δουλεύοντας πάνω σε παραδείγματα εφαρμογής τους στη διδασκαλία.

Πέμπτη 08-08-24: Ενσωμάτωση Νέων Τεχνολογιών στην Τάξη

  • Παρουσίαση από τον Jirka Prochazka, ειδικό στην παιγνιοποίηση: Ο Jirka Prochazka, εκπαιδευτικός από σχολείο Waldorf, μοιράστηκε την εμπειρία του από την ενσωμάτωση της παιγνιοποίησης και άλλων αναδυόμενων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Παρουσίασε παραδείγματα επιτυχημένων εφαρμογών και έδωσε πρακτικές συμβουλές για το πώς να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά οι νέες τεχνολογίες στην τάξη.

  • Καλές πρακτικές στην τάξη: Στο σεμινάριο αυτό συζητήθηκαν οι βέλτιστες πρακτικές για την επιτυχή ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία. Παρουσιάστηκε ο εκπαιδευτικός ρόλος του τεχνολογικού μέντορα στα σχολεία Waldorf και οι τρόποι με τους οποίους μπορούν οι δάσκαλοι στα σχολεία αυτά μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές τους στην προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες.

  • Δημιουργία σχεδίων μαθήματος και δραστηριοτήτων: Οι συμμετέχοντες εργάστηκαν σε ομάδες για τη δημιουργία πρακτικών σχεδίων μαθήματος που θα χρησιμοποιούν αναδυόμενες τεχνολογίες όπως εικονική πραγματικότητα, τεχνητή νοημοσύνη και παιγνιοποίηση.

  • Προκλήσεις και οφέλη από την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στην τάξη: Αναλύθηκαν οι κύριες προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί κατά την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, όπως η έλλειψη υποδομών και η αντίσταση στην αλλαγή. Ταυτόχρονα, συζητήθηκαν τα οφέλη, όπως η εξατομίκευση της μάθησης και η ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών.

Παρασκευή 09-08-24: Παρουσιάσεις και Ανάπτυξη Έργων

  • Παρουσιάσεις: Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να παρουσιάσουν τις ιδέες τους για τη χρήση νέων τεχνολογιών στην τάξη. Κάθε ομάδα παρουσίασε ένα πρωτότυπο έργο που είχε αναπτύξει κατά τη διάρκεια του προγράμματος, χρησιμοποιώντας μία ή περισσότερες από τις τεχνολογίες που είχαν εξεταστεί.

  • Ομαδική εργασία με καθοδήγηση από τους συντονιστές του προγράμματος: Στα πλαίσια της ομαδικής εργασίας, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν με τους μέντορες του προγράμματος για την ανάπτυξη των ιδεών τους και τη βελτίωση των παρουσιάσεών τους.

  • Συζήτηση: Πραγματοποιήθηκε μια ανοιχτή συζήτηση, στην οποία οι επιμορφούμενοι  αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες σχετικά με την εφαρμογή των τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Οι Τσέχοι ειδικοί που συμμετείχαν στο πάνελ απάντησαν σε ερωτήσεις και έδωσαν συμβουλές για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που προκύπτουν.

Σάββατο 10-08-24: Τελικές Παρουσιάσεις και Ανατροφοδότηση

  • Τελικές παρουσιάσεις έργων: Την τελευταία ημέρα του προγράμματος, οι ομάδες παρουσίασαν τα τελικά έργα τους, αναλύοντας πώς ενσωμάτωσαν τις νέες τεχνολογίες στις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις τους. Κάθε ομάδα έλαβε αναλυτική ανατροφοδότηση από τους εκπαιδευτές και τους υπόλοιπους συμμετέχοντες.

  • Ανατροφοδότηση και αξιολόγηση: Οι συμμετέχοντες έλαβαν λεπτομερή ανατροφοδότηση σχετικά με τις παρουσιάσεις τους και τη δυνατότητα εφαρμογής των ιδεών τους στην τάξη. Επιπλέον, συζητήθηκε η εμπειρία τους από το πρόγραμμα και πώς σκοπεύουν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με αποχαιρετιστήρια σχόλια και μια συνολική ανασκόπηση των επιτευγμάτων των συμμετεχόντων.




Εργαστήριο σε πέντε (5) εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης

Eleven Labs:

Μια πλατφόρμα με τεχνητή νοημοσύνη για συνθετική ομιλία και κλωνοποίηση φωνής.
Η Eleven Labs είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει ρεαλιστική φωνή. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να φτιάξεις ηχογραφήσεις που ακούγονται σαν να μιλάει ένας αληθινός άνθρωπος, για διάφορες χρήσεις όπως ακουστικά βιβλία, podcast, ή περιεχόμενο βίντεο. Η πλατφόρμα αυτή είναι ιδανική για όσους θέλουν να δημιουργήσουν φυσικό ήχο χωρίς την ανάγκη να ηχογραφήσουν ανθρώπους από την αρχή.

Suno:

Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτίωση και παραγωγή ήχου.
Η Suno προσφέρει τεχνολογίες που βοηθούν στη δημιουργία ήχου, όπως μουσική υπόκρουση, ηχητικά τοπία (soundscapes) ή ειδικά ηχητικά εφέ. Με τη Suno, μπορείς να δημιουργήσεις τον ήχο που ταιριάζει απόλυτα στο περιεχόμενο που θέλεις να φτιάξεις, είτε πρόκειται για βίντεο, είτε για παρουσιάσεις ή άλλο είδος ψηφιακού πολυμέσου. Το εργαλείο αυτό είναι εξαιρετικό για να προσθέσει συναίσθημα ή να δημιουργήσει ατμόσφαιρα.

OpenArt:

Μια δημιουργική πλατφόρμα που παράγει ψηφιακή τέχνη με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης.
Το OpenArt είναι ένα εργαλείο που βοηθάει τους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς να παράγουν μοναδικά έργα τέχνης με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Μπορείς να δημιουργήσεις από αφηρημένα σχέδια μέχρι και ρεαλιστικές εικονογραφήσεις. Είναι μια πλατφόρμα που προσφέρει δυνατότητες για καλλιτεχνική έκφραση και εξερεύνηση νέων μορφών τέχνης με την υποστήριξη της τεχνολογίας.

Luma Labs:

Εξειδικευμένα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για 3D γραφικά και επεξεργασία βίντεο.
Τα Luma Labs προσφέρουν εργαλεία που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για την ταχύτερη και αποδοτικότερη παραγωγή γραφικών 3D και επεξεργασία βίντεο. Αυτή η πλατφόρμα είναι ιδανική για δημιουργούς βίντεο, προγραμματιστές παιχνιδιών και σχεδιαστές εικονικής πραγματικότητας. Σου επιτρέπει να φτιάχνεις οπτικό περιεχόμενο υψηλής ποιότητας πολύ πιο γρήγορα και εύκολα απ’ ό,τι με παραδοσιακές μεθόδους.

Synthesia:

Μια πλατφόρμα που δημιουργεί βίντεο με εικονικούς χαρακτήρες μέσω τεχνητής νοημοσύνης.
Η Synthesia σου επιτρέπει να δημιουργείς βίντεο χρησιμοποιώντας προσαρμόσιμους εικονικούς παρουσιαστές (avatars). Αυτοί οι χαρακτήρες μπορούν να μιλούν σε διάφορες γλώσσες και να χρησιμοποιηθούν για επαγγελματικά βίντεο όπως εκπαιδευτικά προγράμματα, υλικό μάρκετινγκ ή παρουσιάσεις. Είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για όσους θέλουν να παράγουν βίντεο υψηλής ποιότητας χωρίς να χρειάζονται κάμερα ή ηθοποιούς.

Με αυτές τις πλατφόρμες, οποιοσδήποτε μπορεί να ξεκινήσει να χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει το περιεχόμενο που παράγει, ακόμη και αν δεν έχει προηγούμενη εμπειρία με την τεχνολογία.
















 πολιτιστικές δραστηριότητες 
 
έκθεση


 
ψηφιακή πόλη








 
αστεροσκοπείο










 
ελεύθερος χρόνος