Η διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) διασφαλίζει την αντικειμενική αποτίμηση της προσπάθειας και της προόδου τους. Βασίζεται στην παρακολούθηση της συμμετοχής (άρα και στις παρουσίες-απουσίες, στην φοίτηση δηλαδή), των εργασιών, των τεστ και των τετραμηνιαίων γραπτών εξετάσεων.
Ενδιάμεσες προφορικές, πρακτικές και γραπτές εξετάσεις
Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας των μαθημάτων, η πρόοδος των μαθητών ελέγχεται με ενδιάμεσες γραπτές, προφορικές ή πρακτικές δοκιμασίες αξιολόγησης, κατά την κρίση του διδάσκοντος.
Οι μαθητές που εξετάζονται γραπτά, προφορικά ή πρακτικά βαθμολογούνται για τις επιδόσεις τους.
Τετραμηνιαίες γραπτές εξετάσεις
Στα ΕΠΑΛ, διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία γραπτή εξέταση αξιολόγησης για όλα τα μαθήματα του σχολικού προγράμματος.Εξαιρέσεις:Στα μαθήματα Γυμναστικής και Θρησκευτικών, δεν κατατίθεται βαθμολογία για τους μαθητές που έχουν νομίμως απαλλαγεί.
Κριτήρια αξιολόγησης
Οι καθηγητές συνεκτιμούν τα παρακάτω κριτήρια για την έκδοση της βαθμολογίας του Α' τετραμήνου:
- Τη συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική διαδικασία, τις απαντήσεις, τα ερωτήματα, τη συνεργασία του με τους συμμαθητές και την επιμέλειά του στις εργασίες.
- Τις εργασίες που εκτελεί ο μαθητής, είτε είναι ατομικές, είτε ομαδικές.
- Τις επιδόσεις του στις τετραμηνιαίες γραπτές εξετάσεις και τις ολιγόλεπτες δοκιμασίες (τεστ).
- Ωριαίες γραπτές εξετάσεις
Οι ωριαίες γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται με τα εξής χαρακτηριστικά:
- Είναι προειδοποιημένες, αν ακολουθούν ανακεφαλαίωση, ή
- Μη προειδοποιημένες, αν αφορούν την ύλη του προηγούμενου μαθήματος.
- Δεν επιτρέπεται να γίνονται περισσότερες από μία κατά τη διάρκεια της ημέρας και τρεις (3) την εβδομάδα.
Οι βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών για το Α΄τετράμηνο θα κοινοποιηθούν στους γονείς και κηδεμόνες στις αρχές του Φεβρουαρίου 2025.