Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019

ERASMUS+KA1: ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΥΛΟΥΖΗ

ενημέρωση για τις δραστηριότητες στην Τουλούζη από την κα.Αθ.Παπαδοπούλου

Παρασκευή 01-11-19

Πρωινή πολιτιστική αναγνωριστική βόλτα στην παλιά πόλη της Τουλούζης, με ξεναγό την κα.Αλεξάνδρα Μακρή European Project Coordinator της MOVEU.

Απογευματινή ενημερωτική συνάντηση και ενημέρωση από τον κ.Γιαμά Θάνο, IU Project Manager της MOVEU.
  • Στόχος:Team bulding
  • Θέμα: Introduction with health tourism units- telemedicine
  • Τόπος : ξενοδοχείο Odalys
  • Ώρα: 17:00-19:30
  • Θέματα που σηζητήθηκαν: ΙΚΥ Ειδή προγραμμάτων Erasmus, Γνώση- Δεξιότητες-Πράξη-Συνεργασία, η έννοια του Medical Tourism (ξεκίνησε απο ηλικίες 55+ για ευεξία)
Στη συνέχεια οι μαθητές να συμπλήρωσαν τα φυλλάδια των δραστηριοτήτων και ακολούθησε γεύμα σε restaurant.

Σαββάτο 02-11-19

Το πρωί πήγαμε σε ένα πολυκατάστημα λόγω της έντονης βροχής και το απόγευμα κάναμε βόλτα στις όχθες του ποταμού Γκαρόν που διασχίζει την πόλη της Τουλούζης. Στο Canal du Midi θαυμάσαμε την μεσαιωνική γέφυρα του XII αιώνα.

Κυριακή, 03-11-19

Πολιτιστική επίσκεψη στην μεσαιωνική Καρκασσόν (Carcassonne), ταξιδέψαμε με τρένο στην γραφικότατη αυτή καστροπολιτεία. Περπατήσαμε στα πέτρινα σοκάκια και στα κάστρα του XII αιώνα .Μας μάγεψε. Μετά την επιστροφή μας στην πόλη δοκιμάσαμε την γαλλική κουζίνα.

Δευτέρα, 04-11-19

Σήμερα είχαμε μια ημέρα πλούσια σε ιατρικές δραστηριότητες. Γνωρίσαμε Γάλλους και Έλληνες επιστήμονες που μας μίλησαν για πάρα πολλά ενδιαφέροντα θέματα.
  • Πρωί επισκεφτήκαμε το Hospital University of Toulouse.
  • Χώρος: Salle Jean de Francazel
  • Η πρώτη ομιλήτρια : Julie Cabanet- International Relationship Manager
  • Γλώσσα : Αγγλικά
  • Θέματα: A new era in health care - ιστορία του Νοσοκομείου με τους θρησκευτικούς περιπατητές Pelegrino - International Generale Du Chu - χώρες που υποστηρίζουν την τηλεϊατρική -Development of the tomorow -professional skills and training

Το μεσημέρι επισκεφτήκαμε το σημερινό δημαρχείο, Capitolium, και θαυμάσαμε τα μεγάλα έργα τέχνης από ιμπρεσιονιστές ζωγράφους και τα αγάλματα στις αίθουσες χλιδής.

Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το Museum of Medicine.
  • Ομιλητές : κ. Benoit Capoen & Mis Peyrandie
  • Γλώσσα: Γαλλική Μας ξενάγησαν στο μουσείο με ιατρικά εκθέματα. - ενημερωθήκαμε για την ιστορία του Le SAMU- υπηρεσία ιατρικής βοήθειας. - την έννοια του logistic στην ιατρική (διαχείριση όγκου ασθενών) αναισθησία, ανατομία.
Επισκεφτήκαμε ένα φαρμακείο από την εποχή του Ναπολέοντα

Το βράδυ είχαμε διάλεξη με συζήτηση στην αίθουσα του ξενοδοχείου με Έλληνες επιστήμονες που διαπρέπουν στην Τουλούζ. Ο κ. Μανώλης Μυλωνάκης Radio Frequency Engineer μας ενημέρωσε για τους διαστημικούς δορυφόρους
Ο κ Γιώργος Τίτος του marketing και της διαφήμισης με master στα Innovation System μας ενημέρωσε για το ηλεκτρονικό ιστορικό ασθενών που μπορεί να αξιοποιεί ο γιατρός. Τέθηκε από τους μαθητές το θέμα προστασίας των δεδομένων .

Τρίτη 05-11-19

Πρωί επίσκεψη University Paul Sabatier. Χώρος :Πανεπιστήμιο Τμήμα Φαρμακευτικής σχολής. Εργαστήρια Χημείας Μετάβαση με μετρό Μέθοδος : επίδειξη και ξενάγηση Γλώσσα : Ελληνική, αγγλική Μας υποδέχτηκε ο κ. Γιάννης Τσαμεσίδης που μας ξενάγησε στο τμήμα έρευνας για το οξειδωτικό στρες.. Μετά ακολούθησε η παρουσίαση του εργαστήρίου χημείας. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του Πανεπιστημίου. Ο επιστήμονας εξεπλάγην με τις θεωρητικές γνώσεις των μαθητών μας.

Απόγευμα Χώρος: Hospital University of Tououz- Hotel Dieu Saint Jacques Θέμα: Telemedicin Services Γλώσσα: αγγλική Ομιλήτρια: France Laffise Ειδικότητα: Γιατρός και Μηχανικός Πληροφορικής Μας μίλησε για την ιστορία της τηλεϊατρική και τις σημερινές εφαρμογές της σο σύστημα υγείας στην Γαλλία. Ακολούθησαν ερωτήσεις από τους μαθητές.

Τετάρτη 06-11-19

Επίσκεψη στην AIRBUS της Τουλούζης. Απίστευτη εμπειρία!!!! Η εταιρία συναρμολογεί και κάνει τα τελικά τεστ δοκιμής τους διαστημικούς δορυφόρους . ( χώρος - αίθουσα του εργοστασίου Γλώσσα: Αγγλική Τρόπος : διάλεξη- συζήτηση- Interactiv

Μετά από αυστηρό έλεγχο και αναμονή μας επιτράπηκε η είσοδος Ο κ. Filip Berdran μας μίλησε - για την Ιστορία των διαστημικών δορυφόρων -τι κατασκευάζει η εταιρία που απασχολεί 32 200 υπαλλήλους στα 5 εργοστάσια - την κατασκευή και την ζωή των δορυφόρων( 15 χρόνια) - απο που παίρνουν ενέργεια -τα είδη των δορυφόρων - τρόπο εκτόξευσης - για το International Space Station- για τις δοκιμές που γίνονται στο εργοστάσιο- - υπάρχουν 1000 δορυφόροι Στο τέλος είδαμε τον χώρο όπου γίνονται οι δοκιμές. Ήταν πολυ εντυπωσιακό!!!! Είχε και τον δορυφόρο Metop υπο κατασκευή που θα τελειώσει το 2023 και θα είναι για μετεωρολογική χρήση- εργάζονται χιλιάδες άτομα από πολλές χώρες για τον δορυφόρο. Φωτογραφίες απαγορεύονται αυστηρά

Μετά μας μίλησε η Belin Conte-Human Resources σε αγγλική γλώσσα. Παρότρυνε τους μαθητές όταν τελειώσουν τις σπουδές- να αναζητήσουν εργασία και μέσω Ερασμους στην εταιρία AIRBUS

Απόγευμα Επίσκεψη στο Institut Universitaire du Cancer- Oncopole Η συντονίστρια κα Juliet Cabanet μαζί με 2 νοσοκόμες και μια φοιτήτρια Erasmus+ μας μίλησαν για το πως φροντίζουν στο νοσοκομείο τους καρκινοπαθείς ασθενείς. Μας έκανε εντύπωση το μεγάλο, λευκό, πολύ καθαρό νοσοκομείο με χώρους πρασίνου γύρω. Δίπλα υπάρχει εντυπωσιακό ερευνητικό κέντρο για τον καρκίνο.

Πέμπτη 07-11-19

Τουλούζη, σήμερα το πρωί ήταν ελεύθερο, αποφασίσαμε οι καθηγητές να πάμε με τα παιδιά στους Γιαπωνέζικους κήπους. Έβρεχε πολύ αλλά άξιζε η ομορφιά που αντικρίσαμε. Μέσα στο πράσινο παρατηρούσαμε και σκιουράκια .

Το μεσημέρι επισκεφθήκαμε τοHospital de Purpan, Medical Unit
Γλώσσα : αγγλική
Ομιλήτρια: Dr. Marie Ecoiffier- γενικός γιατρός

Μετά την γενική ενημέρωση για την λειτουργία της μονάδας , χωριστήκαμε σε ομάδες και ο Dr Mark Bernard μαζί με την κ. Τριφυνοπούλου μας ξενάγησε στην μονάδα . Μας έδειξε την καταπληκτική ρομποτική οργάνωση στον ανεφοδιασμό φαρμάκων και ιματισμού.. Μας έκανε εντύπωση η καθαριότητα του φωτεινού χώρου, το ότι για τον κάθε ασθενή δημιουργούν ηλεκτρονικό ιστορικό Επίσης τα μονόκλινα δωμάτια.

Σαββάτο 09-11-19

Επίσκεψη στο ναό: Basilique Saint-Sernin. Η εκκλησία κατασκευάστηκε μεταξύ 1080 και 1120 μ.Χ. αφιερωμένος στον πρώτο επίσκοπο της Τουλούζης, τρίκλητη, μεσαιωνική βασιλική με εκπληκτική αρχιτεκτονική και πανέμορφο εσωτερικό. Φυλάσσει λείψανα 128 αγίων και ένα αγκάθι που λέγεται ότι προέρχεται από το Ακάνθινο Στεφάνι.

Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Τουλούζης: Musee St-Raymond. Ευρήματα από την αρχαία και ρωμαϊκή εποχή. Στο υπόγειο εκτίθεται μια συλλογή σαρκοφάγων για τους πρώτους χριστιανούς.

Επίσκεψη σε ένα μικρό ναό: Cloitre Saint-Pierre, χτισμένο τον 17ο αιώνα στο κέντρο της πόλης. Μας εντυπωσίασε η κατανυκτική του ατμόσφαιρα και η απόλυτη σιωπή.

Κυριακή 10-11-2019

Επίσκεψη στη μονή: Couvent des Jacobins. Οι Ιακωβίνοι ήταν μια πολιτική και επαναστατική λέσχη που ιδρύθηκε το 1788 και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις της Γαλλικής Επανάστασης.

Επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Τουλούζης: Museum de Toulouse και στο παρκο Jardin de Plantes. Προσφέρει μια υπέροχη εμπειρία τόσο για ενήλικες όσο και για εφήβους και παιδιά.

Δευτέρα 11-11-19

Πρωινή επίσκεψη στους ιαπωνικούς κήπους: Jardin Japonais και στο πάρκο που τους περιβάλλει. Το μέρος ήταν ιδανικό για περίπατο και ο καιρός μας επέτρεψε να περπατήσουμε το πάρκο, να θαυμάσουμε τις λιμνούλες και τα μεγάλα μπονζάι και να παίξουμε στα παιχνίδια της παιδικής χαράς! Μάθαμε ότι ο σχεδιασμός των κήπων θεωρείται μια μορφή τέχνης στην Ιαπωνία και εξελίσσεται για πάνω από 1000 χρόνια, καλύπτοντας πολιτιστικές και θρησκευτικές ανάγκες.

Απογευματινή Παρουσίαση-Διάλεξη από τον κ. Ναθαναηλίδη σε αίθουσα του ξενοδοχείου για την: Τηλεϊατρική/Telemedicine(e-health). Η παρουσίαση περιελάμβανε ορισμό της έννοιας, προβλήματα που καλείται να επιλύσει, μέθοδοι μετάδοσης της πληροφορίας, εφαρμογές και τηλεϊατρική στην Δημόσια Υγεία. Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές για τις μελλοντικές επαγγελματικές τους επιλογές, σε σχέση με την ειδικότητα που επιθυμούν να ακολουθήσουν στο 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου.

12-11-2019

Πρωινή επίσκεψη στο εντυπωσιακό μουσείο αεροδιαστημικής: Musée Aéronautique-Aeroscopia κοντά στο αεροδρόμιο της Τουλούζης. Είναι ένα ιδιαίτερο μουσείο της βιομηχανίας αεροσκαφών Airbus, καθώς και ένας χώρος που παρουσιάζεται η εξέλιξη στα συστήματα πλοήγησης ιπτάμενων μέσων στη διάρκεια του περασμένου αιώνα. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν το εσωτερικό ενός Airbus Α380 που είναι το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο, όπως επίσης κα να περπατήσουν μέσα στο ιστορικό Concorde, το υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος που εκτελούσε πτήσεις μέχρι το 2003. Εντυπωσιακός ήταν επίσης και ο προσομοιωτής πτήσεων!

Το απόγευμα της ίδιας μέρας ταξιδέψαμε με το τρένο για επτά ώρες απο τον σταθμό Matabiau της Τουλούζης, στον σταθμό Austerlitz του Παρισιού! Τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο Odalys και ξεκουραστήκαμε.....