Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022

ERASMUS+KA1: ΒΑΛΕΝΘΙΑ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι συνοδοί των μαθητών μας, κα Ιωάννα Μερσίνη Υπ/δντρια 2ου ΕΠΑΛ Ευόσμου, κα Ερασμία Ζαχάρογλου Υπ.Τομέα Ηλεκτρολογίας-Ηλεκτρονικής ΕΚ Ευόσμου και κ.Γιώργος Οικονόμου μας παρουσιάζουν συνοπτικά τις εντυπώσεις των παιδιών που επέστρεψαν από την Βαλένθια:

Παρασκευή 21-1-2022

Αναχωρήσαμε το πρωί όλοι μαζί με τελικό προορισμό την Βαλένθια. Μας εντυπωσίασε η θέα πάνω από τις Άλπεις καθώς όμως και τα μέτρα ασφαλείας που τηρούνται συνειδητά από όλους. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας στη Βαλένθια, σε μια περιαστική περιοχή της πόλης με μεγάλα κτήρια, ακόμη και τριάντα ορόφων. Παντού στους δρόμους είδαμε αναπτυγμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων που χρησιμοποιούνται και για ηλεκτρικά πατίνια.

Κωνσταντίνα Καμπούρη, ΒΟΙΚ1

Σάββατο 22-1-2022

Επισκεφθήκαμε το ανταλλακτήριο μεταξιού, το οποίο έχει γοτθικές επιρροές, καθώς και επιρροές από την μακροχρόνια κυριαρχία των Αράβων. Η Βαλένθια έχει ένα πανέμορφο ιστορικό κέντρο με ιδιαίτερες καθολικές εκκλησίες. Ο περίπατός μας κατέληξε στους πύργους Serrano που είναι το σύνορο μεταξύ της παλιάς πόλης και του σύγχρονου αστικού ιστού.

Θεόδωρος Ιωαννίδης, ΒΟΙΚ1

Κυριακή 23-1-2022

Με το μετρό κατεβήκαμε στο κέντρο της πόλης, επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ταύρου και την ιστορική αρένα της πόλης που διεξαγόταν ταυρομαχίες από το 1810. Ο ταυρομάχος είχε σκοπό να δείξει το θάρρος του, την ψυχραιμία του, την ταχύτητα κίνησής του και τη σωματική του δύναμη. Στην συνέχεια, ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης IVAM με πολλά εκθέματα σύγχρονων Ισπανών καλλιτεχνών.

Παναγιώτης – Ραφαήλ Δραγγέλας, ΒΟΙΚ1

Δευτέρα 24-1-2022

Το πρόγραμμα περιλάμβανε εκπαίδευση σε δύο φάσεις:

Πρώτα γνωρίσαμε τον τρόπο που χωρίζεται και διοικείται η μεγάλη χώρα της Ισπανίας και ειδικότερα μάθαμε πληροφορίες για την Βαλένθια. Στοιχεία πληθυσμού, πού στηρίχθηκε η οικονομία της και από ποιες πηγές έχει σαν πόλη τα μεγαλύτερα έσοδα.

Κατόπιν, ενημερωθήκαμε για τα προγράμματα Erasmus, τόσο σε σχολικό όσο και σε φοιτητικό επίπεδο και για τα είδη μεταπτυχιακών στον Τομέα της Οικονομίας.

(Επαγγελματικός Προσανατολισμός)

Κωνσταντίνος Μπαλατσιός, ΒΟΙΚ2

Τρίτη 25-1-2022

Επισκεφτήκαμε την κεντρική αγορά της Βαλένθιας που είναι η μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη. Ήταν γεμάτη με τοπικά προϊόντα! Στην συνέχεια, παρακολουθήσαμε την έκθεση ιμπρεσιονισμού, μια μοναδική εμπειρία που τα έργα τέχνης ζωντανεύουν μπροστά στους θεατές μέσω τρισδιάστατης απεικόνισης.

Το απόγευμα περιλάμβανε εκπαίδευση από τον υπεύθυνο της MOVEU για τα διάφορα είδη τουρισμού στην Βαλένθια και την ψηφιοποίηση τους.

Γιάννης Γκανέτσιος, ΒΟΙΚ1

Τετάρτη 26-1-2022

Σήμερα, μεταφερθήκαμε στο κέντρο της πόλης και επισκεφτήκαμε το δημαρχείο και το μουσείο ιστορίας που στεγάζεται μέσα σε αυτό. Περιέχει εκθέματα από την θρησκευτική και βασιλική κληρονομιά της πόλης. Επίσης, είδαμε τον χώρο του δημοτικού συμβουλίου και καθίσαμε στα έδρανά του. Το απόγευμα της ίδιας μέρας κάναμε εκπαίδευση πάνω στα είδη του ιατρικού τουρισμού, καθώς και στους παράγοντες που ωθούν στην ανάπτυξή του. Επίσης, παρακολουθήσαμε τα στάδια υλοποίησης ενός business plan.

Σύλβια Γκούρι, ΒΟΙΚ1

Πέμπτη 27-1-2022

Η μέρα ξεκίνησε με την επίσκεψή μας στον Βοτανικό Κήπο της Βαλένθιας ΄΄Botanical Garden of the University of Valencia΄΄, ο οποίος βρίσκεται μέσα στο Γεωπονικό τμήμα του Πανεπιστημίου . Υπό την καθοδήγηση της Miss Anna γνωρίσαμε διάφορα είδη φυτών και δέντρων από κάθε γωνιά της γης, όπως φοινικοειδή δέντρα, τοξικά φυτά και διάφορους κάκτους. Η επίσκεψη αυτή συνδέεται με ένα νέο είδος θεματικού τουρισμού που ανθεί στην πόλη και ο οποίος χρησιμοποιεί τα φυτά για θεραπευτικούς λόγους.

Μανώλης Καμαριώτης, ΒΟΙΚ1

Παρασκευή 28-1-2022

Ξεκινώντας την μέρα μας, κατευθυνθήκαμε με το μετρό στο Ωκεανογραφικό Μουσείο, το οποίο είναι το μεγαλύτερο «ενυδρείο» της Ευρώπης. Αποτελεί τμήμα ενός κτιριακού συμπλέγματος που ονομάζεται «Ciudad de las Artes y las Ciencias», το οποίο σχεδίασε ο Σαντιάγο Καλατράβα. Εντυπωσιαστήκαμε από τα πολλά είδη ψαριών και θηλαστικών, μεταξύ των οποίων καρχαρίες, δελφίνια, πιγκουίνοι, τροπικά είδη ψαριών αλλά και φάλαινες.

Θεόδωρος Ιωαννίδης, ΒΟΙΚ1

Σάββατο 29-1-2022

Ο σημερινός προορισμός μας ήταν η παραλία ‘Las Arenas’ της Βαλένθιας και το λιμάνι της πόλης, το οποίο είναι το τέταρτο πιο πολυσύχναστο λιμάνι στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο στην Ισπανία και την λεκάνη της Μεσογείου. Είναι επίσης σημαντικός παράγοντας δημιουργίας θέσεων εργασίας. Επιπλέον, φιλοξενεί τακτική επιβατική κίνηση με τις Βαλεαρίδες Νήσους και μια αγορά κρουαζιέρας που το 2019 κατέγραψε 190 στάσεις.

Διαθέτει δύο αποβάθρες που επιτρέπουν τον ελλιμενισμό πλοίων μήκους έως και 300 μέτρων και άλλες τρεις αποβάθρες για τα πλοία με μήκος άνω των 300 μέτρων. Στη βόρεια περιοχή του Λιμανιού υπάρχει νέος χώρος κρουαζιέρας με τρεις θέσεις ελλιμενισμού.

Δημήτριος Ηλιάδης, ΒΟΙΚ1

Κυριακή 30-1-2022

Πήγαμε στην παραλιακή πόλη Αλικάντε, δυο ώρες μακριά από την Βαλένθια. Εκεί μας περίμενε η ξεναγός μας κα Μαρία Ρούσσου, η οποία μας μίλησε για την ιστορία της πόλης, για τις παραδόσεις και τους μύθους που την ακολουθούν. Περπατήσαμε στην Esplanada, το θαυμάσιο πεζόδρομο με τους φοίνικες, είδαμε τα κυριότερα αξιοθέατα, σημαντικά μνημεία της πόλης και τέλος ανεβήκαμε στο κάστρο Santa Barbara που δεσπόζει σε έναν λόφο μέσα στη πόλη όπου η θέα σου κόβει την ανάσα. Η εκδρομή αυτή μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις για την πανέμορφη αυτή πόλη.

Σωτήριος Παπαναστασίου, ΒΟΙΚ1

Δευτέρα 31-1-2022

Πήγαμε στο κέντρο καινοτομίας της Βαλένθια “Las Naves” όπου η κα Assun, η εκπρόσωπος της δημοτικής επιχείρησης μας μίλησε για τους σκοπούς και τις δραστηριότητες της δομής. Το κέντρο αυτό, λειτουργεί σαν θερμοκοιτίδα για καινούριες καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες. Παρέχει υποστήριξη για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου business plan σε πρώτη φάση και σε δεύτερη φάση βοηθάει στην εύρεση χορηγών ώστε να υλοποιηθεί η επιχείρηση.

Τρίτη 1-2-2022

Έγινε μία παρουσίαση από την κα Lola Giner, εκπρόσωπο του Δήμου της Βαλένθια στο τμήμα προώθησης του τουρισμού. Μας μίλησε για τα κυριότερα είδη τουρισμού που ανθίζουν στη πόλη με πρώτο στη κατάταξη τον συνεδριακό τουρισμό , τον πολιτιστικό τουρισμό μετά και τρίτο τον γαστρονομικό τουρισμό. Ο ιατρικός τουρισμός είναι αναπτυσσόμενος και ήδη λαμβάνει χώρα στα 12 κέντρα που λειτουργούν στην πόλη γι΄αυτόν τον σκοπό.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας επισκεφθήκαμε το Μουσείο Κεραμικής Τέχνης της Βαλένθια, το οποίο στεγάζεται σε ένα εντυπωσιακό αρχοντικό του 18ου αιώνα. Έχει πολυτελή διακοσμητική πρόσοψη και πόρτα σκαλιστή από αλάβαστρο. Παρουσιάζει παραδοσιακή αγγειοπλαστική, αραβικά κεραμικά, πορσελάνες από την Κίνα και την Ιαπωνία και μοντέρνα κομμάτια, ακόμη και του Picasso.

Τετάρτη 2-2-2022

Ξεκινήσαμε με εκπαίδευση στην ενότητα “Telemedicine-Telemonitoring”. Αναλύσαμε τις υπηρεσίες, τις συσκευές, τις εφαρμογές, τους στόχους, καθώς και τα πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα της Τηλεϊατρικής. Γνωρίσαμε το ψηφιακό σύστημα υγείας της Ισπανίας και επισημάναμε τις διαφορές με το αντίστοιχο της χώρας μας.

Το απόγευμα πήγαμε στο Μουσείο Ρυζιού της πόλης, το οποίο στεγάζεται σε έναν μύλο ρυζιού του 19ου αιώνα. Εδώ, ο επισκέπτης μπορεί να δει την διαδικασία επεξεργασίας του ρυζιού, το περιβάλλον της καλλιέργειάς του και να μάθει για την γαστρονομία του. Αξίζει να σημειωθεί ότι η καλλιέργεια του ρυζιού έγινε γνωστή από τους Άραβες και ότι η οικονομία της περιοχής στηρίχθηκε κατά μεγάλο ποσοστό σε αυτό το προϊόν.

Πέμπτη 3-2-2022

Επισκεφθήκαμε το Μουσείο-Πολυχώρο Τεχνών και των Επιστημών (Ciudad de las Artes y las Ciencias) το οποίο είναι ένα αρχιτεκτονικό συγκρότημα αναψυχής και πολιτισμού. Είναι ο σπουδαιότερος σύγχρονος τουριστικός προορισμός της πόλης. Η θέση του βρίσκεται στις εκβολές του πρώην ποταμού Τούρια, ο οποίος μετατράπηκε σε πάρκο πρασίνου μετά τις μεγάλες πλημμύρες του 1957.

Το κτιριακό σύμπλεγμα της πόλης σχεδιάστηκε από τους αρχιτέκτονες Σαντιάγκο Καλατράβα και Φελίξ Καντελά. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1996 και τα εγκαίνια έγιναν στις 16 Απριλίου 1998, με την έναρξη λειτουργίας του L’Hemisferic που στεγάζει το Πλανητάριο. Το τελευταίο κομμάτι παραδόθηκε στις Οκτωβρίου 2005, ανήμερα της εορτής του Δήμου Βαλένθιας.

Παρασκευή 4-2-2022

Ξεκινήσαμε τις διαδικασίες για την επιστροφή μας, οι οποίες ήταν χρονοβόρες λόγω των νέων μέτρων για την ασφάλεια των πτήσεων. Κάναμε όλοι μαζί τα rapid test, τα PLF έντυπα και συγκεντρώσαμε όλα τα απαραίτητα έγγραφα για την αναχώρηση.

Σάββατο 5-2-2022

Αναχωρήσαμε, το πρωί, από το ξενοδοχείο για το αεροδρόμιο της Βαλένθιας και τέλος φτάσαμε στο αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη στις 18.00 το απόγευμα.

Η παρουσίαση της ροής την Πέμπτη 07-04-22 στους Έλληνες και τους Γάλλους μαθητές που εκείνες τις ημέρες βρισκόταν στο σχολείο μας στο πλαίσιο του Erasmus+KA2 "My Ways Away" κάντε click εδώ