Τρίτη 27 Μαΐου 2025

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ Ή ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ – ΕΤΟΣ 2025


Δημοσιεύτηκαν από το Υπουργείο Παιδείας οι εγκύκλιοι που ρυθμίζουν τις διαδικασίες και τις ειδικές ρυθμίσεις για τη συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2025 των υποψηφίων που παρουσιάζουν αναπηρία, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Για τους υποψηφίους των Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ., εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. Φ.152/56920/Α5/22-5-2025 (ΑΔΑ: 9Θ1Σ46ΝΚΠΔ-7ΘΙ) εγκύκλιος, η οποία περιλαμβάνει αναλυτικά όλες τις οδηγίες και προβλέψεις σχετικά με τον τρόπο εξέτασης, τις απαιτούμενες γνωματεύσεις, τις παρεμβάσεις που επιτρέπονται, καθώς και τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν οι μαθητές, οι οικογένειές τους και τα σχολεία. Η εγκύκλιος αυτή διασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις εξετάσεις, προβλέποντας εξατομικευμένες προσαρμογές σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε υποψηφίου.

👉 Δείτε την 1η εγκύκλιο

Παράλληλα, δημοσιεύτηκε και η εγκύκλιος υπ’ αριθμ. Φ.251/57428/Α5/22-5-2025, η οποία αφορά την εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα Ειδικά Μαθήματα. Η εγκύκλιος αυτή περιλαμβάνει ειδικές ρυθμίσεις που αφορούν, μεταξύ άλλων, την εξεταστική διαδικασία, τη διάρκεια των εξετάσεων, τις κατάλληλες προσαρμογές ή εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης, ώστε να διασφαλίζεται η αντικειμενική αξιολόγηση και η δίκαιη μεταχείριση όλων των υποψηφίων.

👉 Δείτε την 2η εγκύκλιο

Οι εγκύκλιοι αυτές αποτελούν σημαντικά εργαλεία για τη στήριξη των μαθητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και εξασφαλίζουν την παιδαγωγικά και νομικά τεκμηριωμένη παροχή ισότιμων ευκαιριών πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.