άρθρο της κας Λίβιας Χλίνκοβα
Το σχολικό έτος 2024-2025 κύλησε οργανωτικά πολύ καλά για τον Τομέα Πληροφορικής του σχολείου μας σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, καθώς τοποθετήθηκε επαρκής αριθμός εκπαιδευτικών που κάλυψε τις διδακτικές ανάγκες στα περισσότερα τμήματα του τομέα. Δυστυχώς, στο Β’ τετράμηνο παρουσιάστηκε πρόβλημα, καθώς αποχώρησε αναπληρώτρια καθηγήτρια και δεν υπήρξε τοποθέτηση νέου αναπληρωτή για την κάλυψη των ωρών της.
Τα τμήματα του τομέα διαμορφώθηκαν ως εξής: ΒΠ1 (17 μαθητές), ΒΠ2 (21), ΓΠΛ1 (22), ΓΠΛ2 (10) και ΓΠΤ (15), με αποτέλεσμα τρία από αυτά να έχουν πλήρη μαθητικό δυναμικό. Στα συγκεκριμένα τμήματα, τα εργαστηριακά μαθήματα θα έπρεπε, βάσει κανονισμών, να διδάσκονται από δύο εκπαιδευτικούς.
Αξίζει να αναφερθεί η καθοριστική συμβολή του Εργαστηριακού Κέντρου (Ε.Κ.) Ευόσμου και ιδιαίτερα των Τομέων Πληροφορικής και Οικονομίας-Διοίκησης, οι οποίοι, με πνεύμα συνεργασίας και συναδελφικότητας, διευκόλυναν σημαντικά την υλοποίηση του ωρολογίου προγράμματος του 2ου ΕΠΑΛ Ευόσμου. Με υπευθυνότητα και ευελιξία, προχώρησαν σε παραχώρηση εργαστηριακών χώρων, ακόμα και σε ώρες αιχμής, καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες των μαθητών του Τομέα Πληροφορικής και διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη διεξαγωγή των μαθημάτων.
Επίσης η συνεργασία των διδασκόντων με τα στελέχη της ΕΔΥ και τους εκπαιδευτικούς των Τμημάτων Ένταξης ενίσχυσε την υποστήριξη των μαθητών με εκπαιδευτικές ανάγκες.
Παρά τις ελλείψεις, οι διδάσκοντες του τομέα κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια για την κάλυψη της διδακτέας ύλης και την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, προβαίνοντας σε τροποποιήσεις των αναθέσεων και προσαρμογές στον προγραμματισμό. Σημαντικά κενά καταγράφηκαν, ωστόσο, σε μαθήματα γενικής παιδείας και στις τρεις τάξεις, όπου σε αρκετές περιπτώσεις διδάχθηκαν πολύ λιγότερες ώρες από τις προβλεπόμενες.
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Συντονίστριας του γνωστικού πεδίου, Λίβιας Χλίνκοβα, πραγματοποιήθηκαν μηνιαίες συναντήσεις εργασίας με τους εκπαιδευτικούς του τομέα για συντονισμό, ανταλλαγή απόψεων, διδακτική υποστήριξη και οργάνωση δράσεων:
- 16/11/2024: Προγραμματισμός διδακτέας ύλης και διαδικασιών αξιολόγησης Α’ τετραμήνου, διδακτικά και παιδαγωγικά ζητήματα.
- 11/12/2024: Οργάνωση δράσεων και επισκέψεων, συζήτηση σε διδακτικά και παιδαγωγικά θέματα.
- 22/01/2025: Παρακολούθηση διδακτέας ύλης, ανασκόπηση αξιολόγησης Α’ τετραμήνου, προγραμματισμός Β’ τετραμήνου.
- 11/04/2025: Ανταλλαγή καλών πρακτικών στη Β’ τάξη.
- 15/05/2025: Απολογισμός σχολικής χρονιάς, αξιολόγηση δράσεων, προτάσεις για την επόμενη χρονιά.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν τρεις δειγματικές διδασκαλίες από μόνιμους εκπαιδευτικούς του τομέα:
- 15/01/2025 (ΓΠΛ1 – Εργαστήριο 115): Η κ. Χλίνκοβα παρουσίασε τη διδασκαλία των "Κλασικών Αλγορίθμων ΙΙ – Ταξινόμηση Ευθείας Ανταλλαγής (Bubble Sort)" με χρήση της μεθόδου PRIMM.
- 28/03/2025, 2η ώρα (ΒΠ1 – Εργαστήριο 108): Ο κ. Αρναούτογλου δίδαξε την ενότητα "Ψηφιακή Επικοινωνία" από το μάθημα "Υλικό και Δίκτυα Υπολογιστών".
- 28/03/2025, 7η ώρα (ΓΠΤ – Εργαστήριο 108): Η κ. Μπέλλη δίδαξε την ενότητα "Απόδοση στατικών IP διευθύνσεων – εξομοίωση με Cisco Packet Tracer".
Η συνεργασία και η επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών του τομέα ενισχύθηκε σημαντικά. Πραγματοποιήθηκαν ανεπίσημες συναντήσεις και ανταλλαγές υλικού στις εφημερίες και τα κενά διαλειμμάτων, ιδίως για συναδέλφους που δίδασκαν για πρώτη φορά βασικά μαθήματα (όπως ο προγραμματισμός σε Β’ και Γ’ τάξη). Παράλληλα, συζητήθηκαν ζητήματα διαχείρισης παραβατικών συμπεριφορών, οδηγώντας σε κοινή στάση του τομέα.
Σημαντική ήταν και η συμμετοχή του τομέα στην επαγγελματική ανάπτυξη μέσω του Erasmus+. Στη ροή του προγράμματος με κωδικό 2024-1-EL01-KA121-VET-000223599, συμμετείχαν 13 μαθητές, εκ των οποίων οι 9 από τον τομέα πληροφορικής, καθώς και έμπειροι εκπαιδευτικοί του τομέα ως συνοδοί. Οι συνοδοί απέκτησαν εμπειρία σε:
- Διοικητική διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων
- Πολυπολιτισμική συνεργασία
- Συμμετοχή σε βιωματικά εργαστήρια, εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επισκέψεις
Τέλος, σε ό,τι αφορά τη σχολική ζωή, ο Τομέας Πληροφορικής διατήρησε ήρεμο παιδαγωγικό κλίμα. Με συνεργασία μεταξύ της διεύθυνσης, των γονέων και του συλλόγου διδασκόντων του τομέα, δεν καταγράφηκαν σοβαρά περιστατικά, ενώ έγιναν σημαντικές προσπάθειες για τη στήριξη μαθητών με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες.
Η συντονίστρια του γνωστικού πεδίου κα Χλίνκοβα Λίβια